Test Audi A4 2,0 TDI Avant - Blíž a níž k trojkovému bavoráku

23. února  2016 v 12:51  
Audi A4 Avant - Foto:  Audi

Audi A4 AvantFoto:  Audi

Automobilka z německého Ingolstadtu si k vánocům nadělila novou generaci modelu nižší střední třídy s označením Audi A4. Auta, které musí čelit konkurenci oblíbeného BMW řady 3. O to důslednější byl vývoj nové á-čtyřky. Jak se povedla? A jaké má slabiny? Otestovali jsme kombi s označením Avant ve verzi Sport s dvoulitrovým dieselem.

Nízko položená kapota a štíhlé linie – takové je BMW 3. Nová á-čtyřka se mu nízko položeným těžištěm vzhledem přiblížila. Poznat je to nejen při nastupování do vozu á la nízké sportovní vozy, ale i na pocitu z místa řidiče, když se vám kapota zdá hodně vysoko. Nová A4 si i tak zachovává typické Audi znaky, tedy rozměrnou hranatou masku chladiče, ostré hrany a chromované rámečky okolo oken dveří. Na první pohled vypadá á-čtyřka bytelněji, BMW 3 zase sportovněji. 

Čtěte také: Svezli jsme se: Rolls-Royce Phantom - právem králem

Uvnitř je ale všechno jinak. Mladší á-čtyřka má kokpit i díky využití hliníku s povrchovou úpravou a technicistnímu designu modernější a líbivější. Na řidiče zapůsobí přístrojová část s proměnným vysokokontrastním displejem místo klasických analogových budíků. (stejná jako u modelu TT – výbava na přání) Za volantem A4 si tak můžete měnit velikost budíků i zobrazování informací mezi nimi. Pokud si narolujete přehledný palubní počítač, dozvíte se, kolik energie aktuálně spalují komfortní spotřebiče jako je klimatizace a vyhřívání zrcátek. V případě letního režimu klimatizace to v přepočtu na spotřebu vozu dělá 0,1 litru nafty na sto kilometrů. Majitelé sledující úspornost vozu ocení i graf dlouhodobé spotřeby pro trénink úsporné jízdy. 

Prostor jako prostor 

BMW řady 3 - Foto:  BMW

BMW řady 3Foto:  BMW

Audi se v porovnání s trojkovým bavorákem může chlubit větším a přehlednějším pevným displejem na vrcholu palubní desky mezi řidičem a spolujezdcem. Vůbec zpracování interiéru novinky z Ingolstadtu působí důsledněji a kvalitněji, přestože BMW patří v tomto ohledu ke špičce. Celková velikost interiéru je u obou vozů srovnatelná, BMW 3 ale nabízí o něco větší prostor pro cestující na zadních sedačkách. Kde se vzal? Na úkor zavazadelníku. Proto má kombi Audi A4 prostor v kufru větší o 9 litrů. (505 vs. 496 litrů) Překrývá ho důmyslná roletka se třemi aretovacími polohami ovládaná jednoduše poklepáním. 

Čtěte také: Test: Hyundai i20 Coupé 1.4i - stylový prcek

Vládu nad doplňkovými funkcemi auta má řidič obou modelů snadno pod kontrolou díky otočnému ovladači. V jednoduchém menu se pohybujete otáčením a mačkáním ovladače umístěného poblíž páky automatické převodovky. Audi tento vysoce intuitivní systém označuje zkratkou MMI. V obou případech se sluší pochválit skvělou ergonomii uvnitř vozu. V mnoha detailech jakoby od sebe automobilky opisovaly. To se ale netýká zpětných bočních zrcátek. V případě Audi A4 jsou totiž poměrně malá, což při jízdě zhoršuje přehled, co se děje kolem vozu. 

Audi A4 Avant - Foto:  Audi

Audi A4 AvantFoto:  Audi

BMW řady 3 - Foto:  BMW

BMW řady 3Foto:  BMW

Prémiové značky musí ve střední třídě aut nabídnout výborné jízdní vlastnosti. Nové Audi A4 tyto ambice beze zbytku naplňuje zásluhou tvrdšího sportovního podvozku a zmiňovaným nižším těžištěm vozu. Doslova žehlí nerovnosti na silnici a v zatáčkách se nikomu zbytečně neklaní. Z dvoulitrového dieselu dostanete výkon 140 kilowatů. (190 koní) Stejně jako v případě srovnatelného BMW 3. Pohotově a hladce pracují i automatické převodovky obou vozů. V souboji zrychlení z nuly na sto má navrch trojkový bavorák zásluhou času 7,4 versus 7,9 sekundy. Audi A4 je podle technických údajů úspornější v kombinované spotřebě o čtyři desetinky nafty. (4,3 x 4,7 litru) V reálném provozu hlavně z velké části po městských silnicích jsme za týdenní test spálili s Audi 6,8 litru.  

Na Audi A4 2,0 TDI Avant potřebujete mít nastřádáno šest nul, tedy víc než milion korun. Ceníková částka ho převyšuje o bezmála 172 tisíc korun. Zahrnuje třeba sedmistupňovou sportovní automatickou převodovku S tronic, přední sportovní sedačky, xenonová světla a osmnáctipalcová litá kola. 

Autor:  Jan Říha  (jař)
Pořad: Zelená vlna  |  Stanice: ČRo Radiožurnál
Čas vysílání: pondělí–neděle 24 hodin denně | celý den každých 30 minut, ve špičkách každých 15 minut, při mimořádných událostech okamžitě  
 

Nové články v rubrice

  • 11. dubna  2017 v 09:50       rubrika: Testy

    Test Ford Fiesta ST – stále na vrcholu

    Druhá generace hravé Fiesty je na trhu pěknou řádku let, poprvé se objevila už v roce 2012. Teď, po pěti letech, americká automobilka na autosalonu v Ženevě ukázala nástupce sportovně laděného Fordu vyráběného ve Španělsku....

     
  • 8. dubna  2017 v 08:15       rubrika: Testy

    Test Hyundai i10 1.2i – korejský drobek pánem města

    Nejmenší model od Hyundai loni prošel na první pohled celkem výraznou modernizací. Redakci německého AutoBildu se práce designérů, vývojářů a mechaniků zalíbila natolik, že auto letos v únoru označila za vítěze srovnávacího...

     
  • 3. dubna  2017 v 17:21       rubrika: Testy

    Test Nissan X-Trail 2.0 dCi – návrat poctivé síly

    Co změní nová metoda měření škodlivých emisí? Skončí éra downsizingu? Vrátí se do aut zavrhnuté motory s objemem dosahujícím dvou litrů? Nebo ještě víc? Nissan vyslyšel ustavičné láteření řidičů s přívěsy, jachtami...

     

Kde a kdy vysíláme Zelenou vlnu?

Radiožurnál
Plus
Regina DAB Praha
Region

Právě se děje na silnicích

  D1, mezi km 192.5 a 191.5, ve směru Praha, Pozor! Tvoří se kolona vozidel, Od 26.09.2018 07:47 Do 26.09.2018 12:47
  silnice II/357, Masarykovo náměstí, Bystřice nad Pernštejnem, okr. Žďár nad Sázavou, uzavřeno, Od 28.09.2018 08:00 Do 28.09.2018 23:59, Uzavírka silnice II/357 Bystřice nad Pernštejnem, Objížďka - bez ...
  D11, mezi km 58.8 a 64.4, ve směru Hradec Králové, práce na silnici, zúžení vozovky na jeden jízdní pruh, Od 26.09.2018 07:47 Do 26.09.2018 19:00

Speciály

Časté dotazy

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2018 Český rozhlas