Test Audi Q3 2,0 TDI quattro Sport - Čtyřkolka a úspornost v základu

19. dubna  2016 v 10:58  
Audi Q3 nabízí čtyři režimy jízdy: úsporný, komfortní, sportovní a auto (podle stylu jízdy) - Foto:  Audi

Audi Q3 nabízí čtyři režimy jízdy: úsporný, komfortní, sportovní a auto (podle stylu jízdy)Foto:  Audi

SUV – ta zkratka je teď hitem automobilového průmyslu. Sportovně užitková auta totiž chtějí zákazníci čím dál víc, takže jde o nejrychleji rostoucí kategorii. Ingolstadtská automobilka Audi jich má ve svém výrobním programu čtyři. Otestovali jsme druhé nejmenší, tedy model Q3, přímého konkurenta BMW X3.

Abychom si udělali jasno hned na začátku, na týdenní zkoušení jsme dostali auto v celkové hodnotě o pět set korun převyšující milion. Konkrétně šlo o Audi Q3 s dvoulitrovým dieselem ve výbavové úrovni Sport a s přikoupeným paketem S line (53 600 Kč). Za tyto peníze máte čtyřkolku s osmnáctipalcovými hliníkovými koly, sportovní podvozek snížený o 20 milimetrů, sportovní sedačky vepředu a kartáčovanou hliníkovou dekoraci v interiéru. Nejlevnější konkurenční BMW X3 sDrive 18d s pohonem zadních kol je dražší přesně o 59 tisíc korun, přestože Audi má v ceně pohon 4x4. 

Q-trojka od Audi a BMW X3 patří k autům, která mají image terénních vozů, ale karoseriemi jsou spíš kratšími kombíky s designovými prvky moderních SUV. (Délka, mm: 4388 x 4657, Šířka: 2019 x 2089, Výška: 1608 x 1678, Rozvor náprav: 2603 x 2810) Zatímco Audi vypadá v tomto případě i přes menší rozměry robustněji a uhlazeněji, bavorák působí štíhlejším a ostřejším dojmem. 

Bez klíče 

Audi Q3 otevřete bez klíče, ten stačí mít v kapse - Foto:  Audi

Audi Q3 otevřete bez klíče, ten stačí mít v kapseFoto:  Audi

Přístup do q-trojky usnadňoval bezklíčový systém. Stačilo sáhnout na kliku a auto se samo odemykalo. Je pravda, že klíč zahrabaný v tašce auto občas nedokázalo detekovat, pokud byl v kapse, podařilo se to pokaždé. Po zabouchnutí dveří a prvním pohledu na interiér vozu vás příjemně překvapí jeho prostornost s ohledem na menší vnější rozměry. Za řidiče s výškou 180 centimetrů tak bez problémů složí nohy i dospělý na zadním sedadle. Míst na odložení maličkostí, mobilu, lahví a dalších věcí najdete v interiéru dost a jsou přiměřeně velké. Tento fakt podtrhují třeba rozměrné kapsy ve výplni dveří na velké PET lahve s nápoji. U auta za víc než milion mě překvapila absence USB vstupu, k dispozici máte jen jackový. (AUX)  

Luxusní i zevnitř 

Vynaložený milion za tento model ale poznáte na vysoké kvalitě zpracování interiéru. Přesto vás asi na elegantní štíhlé palubní desce překvapí manuálně sklopná robustní obrazovka pro zobrazení funkcí vozu a navigaci. Ta ale nebyla součástí výbavy, při zmáčknutí tlačítka NAVI vyběhla hláška „není dostupné“. Už první dotyk volantu Audi Q3 s logem S-line, usednutí do vyhřívaných sedaček s kombinací kůže a tkaniny i rozhlédnutí se po přehledné přístrojové části s analogovými budíky vám napoví, že ovládat tohle auto bude pohodlné, intuitivní a příjemné, tedy bezpečné. A ujistí vás v tom i velká boční zrcátka dávající řidiči přehled o dění kolem auta. Praktický užitek z auta omezuje vyšší nákladová hrana zavazadlového prostoru se základním objemem 460 litrů. BMW X3 nabízí o 90 litrů prostoru víc. Pochvalu si Audi Q3 zaslouží za propracovanou roletu, která se dá snadno ovládat poklepáním a zároveň uchytit v několika pozicích pro jednodušší přístup k zavazadlům. 

Na Audi Q3 si zamilujete vysoce kvalitní interiér - Foto:  Audi

Na Audi Q3 si zamilujete vysoce kvalitní interiérFoto:  Audi

Pocit z jízdy v Audi Q3 jsme mohli ovládat sami kolečkem na palubní desce. Auto totiž mělo adaptivní nastavení podle preferencí řidiče a nabízelo čtyři režimy: efficiency (úsporný), comfort (komfortní), auto (podle stylu jízdy) a dynamic (sportovní). Volbu zobrazuje na zmíněném sklopném displeji. Nám tam během celého testu svítil úsporný ekologický režim. Takže vůz mimo jiné využíval systému start-stop při stání na křižovatkách a vypínal motor. Tedy jen někdy vypínal motor. I když byl zahřátý, celkem často tento systém elektronika vyřadila z provozu a nechala auto i při stání zbytečně nastartované. 

Čtěte také: Test: Nissan X-Trail 1.6 DIG-T - z hranatého horala silničním 'fešákem'

Průměrná spotřeba ukazovala 6,4 litru - Foto:  Audi

Průměrná spotřeba ukazovala 6,4 litruFoto:  Audi

Zkoušené Audi Q3 poháněl dostatečně agilní dvoulitrový diesel s výkonem 110 kilowatů (150 koní). K pocitu hladké jízdy s dostatečnou výkonovou rezervou přispívalo i sametově jemné a krátké řazení šestistupňové manuální převodovky. Rival od BMW X3 sDrive 18d má úplně shodný objem i výkon naftového motoru. O to zajímavější je srovnání jízdních parametrů obou vozů. Q3 umí zrychlení z klidu na stovku za 9,6 sekundy, X3 ho zvládne o pouhou desetinku rychleji. Bavorák je zároveň úspornější díky kombinované spotřebě 4,9 litru. SUV od Audi spálí v průměru o 4 desetiny litru nafty na sto kilometrů. Pochlubit se ale může vyšší maximální rychlostí 204 km/h (X3 - 195km/h). Důležitějším parametrem ale zůstává úspornost zkoušeného modelu Audi Q3 2,0 TDI quattro, která se potvrdila i při našem testu. Přestože jsme s autem jezdili hlavně po městě, průměrná spotřeba se zastavila na velmi slušných 6,4 litru se zapnutou klimatizací a občas stávkujícím start-stop systémem. 

Při závěrečném shrnutí srovnání Audi Q3 a BMW X3 stojí za pozornost úspornost a technická vyspělost obou SUV. Audi má ale přece jen navrch díky znatelně nižší ceně a hlavně pohonu quattro 4x4, který se do ní i tak, na rozdíl od BMW, vešel. 

Autor:  Jan Říha  (jař)
Pořad: Zelená vlna  |  Stanice: ČRo Radiožurnál
Čas vysílání: pondělí–neděle 24 hodin denně | celý den každých 30 minut, ve špičkách každých 15 minut, při mimořádných událostech okamžitě  
 

Nové články v rubrice

  • 11. dubna  2017 v 09:50       rubrika: Testy

    Test Ford Fiesta ST – stále na vrcholu

    Druhá generace hravé Fiesty je na trhu pěknou řádku let, poprvé se objevila už v roce 2012. Teď, po pěti letech, americká automobilka na autosalonu v Ženevě ukázala nástupce sportovně laděného Fordu vyráběného ve Španělsku....

     
  • 8. dubna  2017 v 08:15       rubrika: Testy

    Test Hyundai i10 1.2i – korejský drobek pánem města

    Nejmenší model od Hyundai loni prošel na první pohled celkem výraznou modernizací. Redakci německého AutoBildu se práce designérů, vývojářů a mechaniků zalíbila natolik, že auto letos v únoru označila za vítěze srovnávacího...

     
  • 3. dubna  2017 v 17:21       rubrika: Testy

    Test Nissan X-Trail 2.0 dCi – návrat poctivé síly

    Co změní nová metoda měření škodlivých emisí? Skončí éra downsizingu? Vrátí se do aut zavrhnuté motory s objemem dosahujícím dvou litrů? Nebo ještě víc? Nissan vyslyšel ustavičné láteření řidičů s přívěsy, jachtami...

     

Kde a kdy vysíláme Zelenou vlnu?

Radiožurnál
Plus
Regina DAB Praha
Region

Právě se děje na silnicích

  Povětrnostní podmínky: silný vítr, Cínovec 2
  D1, km 160, ve směru Bohumín – PL, porouchané vozidlo, zdržení, neprůjezdná zpevněná krajnice (odstavný pruh), Od 16.11.2018 00:47 Do 16.11.2018 01:47, Nepojízdné OA, Vydal: ŘSD ČR - NDIC
  D1, mezi km 22 a 21.5, ve směru Praha, práce na silnici, zúžená vozovka na jeden jízdní pruh, Od 16.11.2018 00:36 Do 16.11.2018 03:00, demonrtáž betonových svodidel.

Speciály

Časté dotazy

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2018 Český rozhlas