Test: Hyundai Genesis 3.8 GDI V6 - vyzyvatel německého luxusu

24. listopadu  2015 v 16:19  
Hyundai Genesis - Foto:  Hyundai

Hyundai GenesisFoto:  Hyundai

Luxusní interiér, ševelící šestiválec a maximálně komfortní jízda. Pozor, není řeč o vrcholných pětimetrových limuzínách německých automobilek BMW, Audi či Mercedes. Ani o japonských korábech z dílen Infiniti nebo Lexusu. Tohle auto vytvořili Korejci. Má jediný výbavový stupeň, jediný motor. A snese srovnání s těmi nejlepšími ze své třídy. S cenovkou o pár set tisíc nižší.

„Vy máte Aston Martin?“ ptá se mě kolemjdoucí a prstem míří na okřídlený nápis Genesis na kapotě. „Ne, podívejte se na ten znak blíže,“ odpovídám a hned vzápětí poukazuji ještě na zadní část auta. Tam má Hyundai Genesis své typické „háčko“. 

Do budoucna se to ale změní. Jihokorejská automobilka v listopadu oznámila, že ze značky Genesis vytvoří samostatnou luxusní divizi. Podobně jako to Toyota udělala s Lexusem, Nissan s Infiniti nebo Citroën s DS. 

Ale jinak ano – znak genesisu opravdu křídla Aston Martinu připomíná. Několikrát omílaný předsudek, že Hyundai a luxusní sedan nejde dohromady, je ale lichý. Tohle je víc než konkurenceschopný zástupce vyšší střední třídy. 

Hyundai Genesis - Foto:  Hyundai

Hyundai GenesisFoto:  Hyundai

Jen namátkou: genesis má elektrické dovírání dveří a nástupní prostor osvětlený zvýrazněným logem. Interiér nápadně připomíná styl BMW, což ale na druhou stranu může být pro mnoho zákazníků, kteří očekávají typické asijské křivky, ke škodě. Má obložení z pravého dřeva, sedačky z prémiové kůže, kvalitní hliníkové doplňky, tiché a na dotek příjemné ovladače. Opravdu jako by jste seděli ve voze ještě vyšší třídy. Auto je maximálně komfortní, možná ale až přespříliš designově umírněné. 

Navíc tu je pár drobností, které celkový dojem trochu kazí. Ať už jde o řadicí páku, která má od luxusu uvnitř poměrně hodně daleko a vypadá spíš jen jako obyčejná „šaltpáka“ převzatá z mnohem levnějších modelů automobilky. A pak ta pádla pod volantem pro manuální řazení... Proč jsou ze stříbrného plastu, a ne z kovu? 

Čtěte také: Svezli jsme se: Rolls-Royce Wraith - Jeho Excelence

Vzadu je místa dost, auto má rozvor přes tři metry a pohodlně se tu usadí i dlouháni. Tedy alespoň co se prostoru pro kolena týče. Posádku na zadních sedadlech mimo jiné potěší středová loketní opěrka s ovladači multimediálních funkcí. Takové malé detašované pracoviště. A hlavně elektricky ovládaná sedadla. Jsou tu také stínítka zadních bočních oken a elektricky ovládaná roleta zadního okna. Na dlouhé cesty, do jakékoli denní doby. 

Kufr má příjemných 493 litrů, horší je z logiky karoserie auta jeho přístupnost. Bezdotykové ovládání víka zavazadlového prostoru je šikovnou pomůckou. Automaticky se otevře, když budete mít plné ruce a postojíte na pár vteřin nejdál metr za autem. Chce to ale zvyk, několikrát se mi stalo, že jsem se za autem prostě jen s někým bavil a kufr se za varovného pípání sám od sebe otevřel. 

Vlažné starty, bohatá výbava 

Nejenom, že genesis pořídíte v jediném stupni výbavy, na výběr je také pouze jedna jediná motorizace – šestiválcový benzínový agregát 3.8 GDI o výkonu 232 kW (316 koní) bez turba. 

Početné stádo se pod kapotou musí pořádně prohnout, vždyť veze dvoutunový kolos. Maximální točivý moment 397 Nm vrcholí kolem 5000 otáček. Výkon stupňuje ještě déle. Jednotka je spřažená s osmistupňovou automatickou převodovkou. Řadě kolegů se moc nepozdávala, já bych její plynulost ale pochválil. 

Problém vidím jinde: odspodu motor táhne jen na výrazný povel, lenivost vystřídá poměrně lineární nástup V6 v plné síle až v druhé půlce otáčkoměru. Na stovce je tak Hyundai Genesis za bezmála 7 vteřin. To je na parametry agregátu pod kapotou nejenom zarážející, ale prostě naprosto pomalý výsledek. Konkurenční, stejně výkonné BMW 5 i Audi 6 v tomto případě Hyundai Genesis hravě předhoní. A na rychlé starty zapomeňte úplně. 

Hyundai Genesis - Foto:  Hyundai

Hyundai GenesisFoto:  Hyundai

Jinak vůz při jízdě působí vyváženě, klidně a především velmi tiše. Rozdíl mezi ladným projížděním městem a hbitou dálniční projížďkou poznáte jen při pohledu z auta ven. Uvnitř je ticho. Jízdní vlastnosti jsou na pětimetrový sedan velmi uspokojivé. Přispívá k tomu mimo jiné vpředu i vzadu standardně montované nezávislé víceprvkové zavěšení. Genesis je čtyřkolka s inteligentním systémem HTRAC, která má navíc elektronicky řízené odpružení. 

Není to ale žádný sportovec, nejvíc mu sedí dlouhé dálniční jízdy. Prudce najeté šikany genesis rozhodí a uklidní se až po najetí širšího oblouku. Akceleruje opravdu velmi pomalu. Valnější změnu jsem nezaznamenal ani při přepnutí jízdního režimu z Normalu na Sport. Pravda, převodovka ubrala na kadenci řazení. 

Kombinovaná spotřeba se v průběhu testování držela kolem hranice 14 litrů na 100 kilometrů. Palivem jsem nijak nešetřil, i tak je to poměrně hodně. Sama automobilka uvádí, že ve městě by auto mělo užít přes 16 litrů na 100 kilometrů. To opravdu není málo… 

Čtěte také: Nejmodernější auta už zaparkují i bez řidiče

Zpět k tomu, co genesis šlechtí. Výbava oplývá plejádou bezpečnostních asistentů na úrovni mnohem dražších vozů. Samozřejmostí jsou pomocníci pro rozjezdy do kopce, pro hlídání jízdních pruhů, inteligentní klíč. Genesis má také chytrý parkovací a panoramatický kamerový systém a také adaptivní tempomat. 

Hyundai Genesis - Foto:  Hyundai

Hyundai GenesisFoto:  Hyundai

Pohodlí přináší systém ventilace a vyhřívání sedadel a také nastavitelné vzduchové polštáře sedadel. Větší bezpečnost posádky při nenadálém a důraznějším brzdění zajišťují speciální pásy, které se v krizové situaci připnou k tělu, a tím zamezí větším zranění. 

Za zmínku stojí také senzor CO2, který automaticky přivádí vzduch do kabiny a zamezuje mimo jiné únavě řidiče. 

A hlavně jsem oceňoval velmi šikovný head-up displej o necelých 10 palcích, který do zorného pole řidiče promítá řadu důležitých informací: kromě aktivních bezpečnostních asistentů a aktuální rychlosti je to třeba informace o mrtvém úhlu nebo frekvenci rádia. Podle toho, co si každý nastaví. Díky tomu řidič nemusí vůbec odhlédnout od vozovky. Opět jde o systém, kterým hojně disponují například nové vozy BMW. 

Hyundai Genesis má oproti své konkurenci jednu významnou výhodu. Vůz s bohatou výbavou bez příplatkových položek automobilka nabízí za 1 700 000. Za rozumné peníze tak můžete mít mnohem větší komfort než u konkurence. Ta totiž často nemá v základu tolik technologických vymožeností jako právě Hyundai. A když už, tak se za cenu příplatků hravě dostanete na částku mnohdy převyšující dva miliony. 

Naopak jeden jediný motor v nabídce, bez dostatečného zátahu v nízkých otáčkách a obecně s velkým apetitem, už taková výhra není. Kdekomu navíc může vadit pocit, že si za poměrně velké peníze kupuje „jenom“ Hyundai. Třeba se ale jihokorejské automobilce podaří s novou značkou Genesis tyto předsudky vymýtit. 

Autor:  Matěj Skalický
 

Nové články v rubrice

  • 11. dubna  2017 v 09:50       rubrika: Testy

    Test Ford Fiesta ST – stále na vrcholu

    Druhá generace hravé Fiesty je na trhu pěknou řádku let, poprvé se objevila už v roce 2012. Teď, po pěti letech, americká automobilka na autosalonu v Ženevě ukázala nástupce sportovně laděného Fordu vyráběného ve Španělsku....

     
  • 8. dubna  2017 v 08:15       rubrika: Testy

    Test Hyundai i10 1.2i – korejský drobek pánem města

    Nejmenší model od Hyundai loni prošel na první pohled celkem výraznou modernizací. Redakci německého AutoBildu se práce designérů, vývojářů a mechaniků zalíbila natolik, že auto letos v únoru označila za vítěze srovnávacího...

     
  • 3. dubna  2017 v 17:21       rubrika: Testy

    Test Nissan X-Trail 2.0 dCi – návrat poctivé síly

    Co změní nová metoda měření škodlivých emisí? Skončí éra downsizingu? Vrátí se do aut zavrhnuté motory s objemem dosahujícím dvou litrů? Nebo ještě víc? Nissan vyslyšel ustavičné láteření řidičů s přívěsy, jachtami...

     

Kde a kdy vysíláme Zelenou vlnu?

Radiožurnál
Plus
Regina DAB Praha
Region

Právě se děje na silnicích

  D8, mezi km 69.1 a 71, ve směru Drážďany, práce na údržbě mostu, zpevněná krajnice (odstavný pruh) uzavřená, Od 16.11.2018 08:00 Do 16.11.2018 16:30, , údržba a opravy mostů, zdroj: ŘSD
  D3, mezi km 86.1 a 95, ve směru České Budějovice, pomalu jedoucí vozidlo údržby, levý jízdní pruh uzavřen, Od 16.11.2018 08:00 Do 16.11.2018 14:00, , sekání trávy a údržba travních porostů, zdroj: ŘSD
  D1, mezi km 238 a 236, ve směru Praha, pomalu jedoucí vozidlo údržby, zpevněná krajnice (odstavný pruh) uzavřená, Od 16.11.2018 08:00 Do 16.11.2018 12:30, , sekání trávy a údržba travních porostů, zdroj: ...

Speciály

Časté dotazy

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2018 Český rozhlas