Test Hyundai i10 1.2i – korejský drobek pánem města

8. dubna  2017 v 08:15  
Hyundai i10 - Foto:  Hyundai

Hyundai i10Foto:  Hyundai

Nejmenší model od Hyundai loni prošel na první pohled celkem výraznou modernizací. Redakci německého AutoBildu se práce designérů, vývojářů a mechaniků zalíbila natolik, že auto letos v únoru označila za vítěze srovnávacího testu minivozů, kde jihokorejská i10 porazila třeba francouzské Twingo nebo německý Up. Čím je nová i10 skutečně nová?

Kaskádovitá mřížka chladiče, kulatá LED světla pro denní svícení, nárazník, upravená grafika zadních svítilen, nové umístění mlhovek. Je toho dost. Proměna exteriéru je markantní a souhlasím s řadou kolegů, že zepředu teď i10 nápadně připomíná už zmíněné Twingo, hlavně kulovými světlomety. Hlavní lampy jsou ale vertikálně protáhlejší, tak jako u větších aut jihokorejské automobilky. 

Auto má oblejší tvary, působí rozverně. Design není strohý à la Škoda Citigo, ale i10 není ani superelegantní štramák lázeňských promenád jako třeba Fiat 500. Prostě něco mezi, přičemž nutno dodat, že šedá metalíza i10 sekne. To interiér, který může být vyvedený v řadě barevných variant, je laděný striktně minimalisticky, tady vládne čistý purismus. Žádná zbytečná armáda knoflíků navíc, zároveň ani velký ústupek masovému trendu dotykových ovládání. 

Samozřejmě, že i v případě i10 narostla obrazovka multimediálního systému na sedm palců, ale základní ovladače pro regulaci hlasitosti a přiblížení a oddálení přehledných mapových podkladů naštěstí zůstaly. Velmi líbivou grafiku infotainmentu zastiňuje jen trochu krkolomný pohyb po mapě. Jinak bez výhrad. 

Hyundai i10 - Foto:  Hyundai

Hyundai i10Foto:  Hyundai

Součástí multimediálního systému je nově také schopnost příjmu digitálního rozhlasového vysílání, je tu také Apple CarPlay i funkce pro spárování s telefony s operačním systémem Android. Zlepšily se bezpečnostní systémy, auto umí až do rychlosti 60 km/h varovat před překážkou a upozorní vás na vyjetí z jízdního pruhu. Technologický komfort dále umocňují funkce jako vyhřívaný volant nebo sedadla, což by v podobně střiženém mini možná leckdo nečekal. Pravda, veškeré hi-tech výdobytky dostanete jen v paketu k nejvyšší výbavě Style. V ten moment cenovka přesáhne 300 tisíc. 

Hyundai i10 - Foto:  Hyundai

Hyundai i10Foto:  Hyundai

Základní i10 s litrovým tříválcem s výkonem 48,5 kW (66 koní) pořídíte od 220 tisíc korun, ale bez manuální klimatizace, rezervy, rádia i elektrických oken. Za příplatek 20 tisíc dostanete ve stupeň vyšší výbavě elektrická okna i klimatizaci, za dalších 10 tisíc za Club paket pak i rádio a rezervu. Podobně je na tom i konkurence z řad zmíněného Renaultu nebo Volkswagenu. Pěkně vybavená litrová i10 tedy stojí 250 tisíc korun, vrcholný čtyřválec 1.2i pořídíte za 280 tisíc. K jednotce o objemu 1.0i dodává Hyundai i tovární úpravu na LPG za příplatek 30 tisíc. 

Vnitřní prostor je samozřejmě uzpůsobený velikosti vozidla, a když chcete miniauto, tak nemůžete čekat variabilitu jako v Octavii. Pro přední cestující je v i10 i přesto spousta místa, největší problém je šířka v loktech. A přestože se korejská automobilka chlubí tím, že se do i10 vtěsná pět pasažérů, realita je taková, že i ve čtyřech není místa nazbyt, a to musí být cestující velcí hubeňouři. Problém je hlavně vzadu, auto nesmíte přecenit. Vzpomínám si, že i s prostornější i20 jsem měl před pár lety problém ve čtyřčlenné osádce pohodlně dojet do Drážďan a zpátky. Zato velikost kufru i10, který pojme 252 litrů, potěší. 

Hyundai i10 tak prodá své proporce (s délkou 3665 mm) především na silnici, nejlépe pak městské. Přestože řízení může působit trochu gumově, na manipulaci do úzkých prostor je ideální. Auto je mrštné, pohotové, dvanáctistovka s pětistupňovou manuální převodovkou briskně komunikuje. Z řadicí páky je cítit poměrně silná vůle, je tužší, ale řadí velmi přesně. Korejský drobek umí ve městě jezdit za 6,5 litru, kombinovaně za 6. A doporučuju určitě manuál, automat má výrazně větší apetit. 

Autor:  Matěj Skalický
 

Nové články v rubrice

  • 11. dubna  2017 v 09:50       rubrika: Testy

    Test Ford Fiesta ST – stále na vrcholu

    Druhá generace hravé Fiesty je na trhu pěknou řádku let, poprvé se objevila už v roce 2012. Teď, po pěti letech, americká automobilka na autosalonu v Ženevě ukázala nástupce sportovně laděného Fordu vyráběného ve Španělsku....

     
  • 3. dubna  2017 v 17:21       rubrika: Testy

    Test Nissan X-Trail 2.0 dCi – návrat poctivé síly

    Co změní nová metoda měření škodlivých emisí? Skončí éra downsizingu? Vrátí se do aut zavrhnuté motory s objemem dosahujícím dvou litrů? Nebo ještě víc? Nissan vyslyšel ustavičné láteření řidičů s přívěsy, jachtami...

     
  • 31. března  2017 v 11:23       rubrika: Testy

    Test Peugeot 2008 GT Line 1.2 PureTech – stylově propracované lvíče

    Nezařaditelný. Tak by se jednoduše dalo přeložit stále oblíbenější anglické slovo crossover. Tím se označují auta, která nevyznávají rozdělení do klasických automobilových škatulek. Hrdě se k nim hlásí i malý a roztomilý...

     

Na jakých stanicích vysíláme?

Radiožurnál
Plus
Regina DAB Praha
Region

Právě se děje na silnicích

  Srážky: déšť, I/7 Krásná Lípa
  Od 27.6.2017 12:15 do 14:25; na silnici 19829 v obci Teplá okres Cheb; nehoda nákladního vozidla; probíhá vyšetřování nehody, nebezpečí; 2 havarovaná vozidla; OA x NA, bez zranění.
  Srážky: déšť, Bezvěrov

Speciály

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2017 Český rozhlas

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace