Test: Hyundai i20 Coupé 1.4i - stylový prcek

28. února  2016 v 16:04  
Hyundai i20 Coupé - Foto:  Hyundai

Hyundai i20 CoupéFoto:  Hyundai

Jestli jste v poslední době na silnici zahlédli Hyundai i20 Coupé, jste šťastní řidiči. Má to dva důvody: jednak se jí prodává jako šafránu a jednak je to za dlouhou dobu nejstylovější kupé ve své třídě. Bohužel míří na dost úzkou skupinu zákazníků, nabídka je na výbavu a motorizace poměrně skoupá, a především tento jihokorejský prcek stojí víc než by český řidič byl ochoten za podobné auto zaplatit.

Hyundai i20 Coupé má na svědomí evropské vývojové centrum jihokorejské automobilky. Rysy malého kupátka jsou vpředu i vzadu velmi ostře řezané, koncový sloupek je elegantně zešikmený a sportovní vzhled dotváří výrazný střešní spoiler. 

Poměrně masivní blatníky ukrývají šestnáctipalcová kola z lehkých slitin, sebejistý výraz utváří přední světlomety s projektorovou optikou a denní LED světla. Velmi stylové jsou koncové lampy s horizontálním členěním. 

Je to holt na první pohled takový malý rozjívený pitbul, rozkročený do široka a se sebevědomím pohledem značícím: možná na to nevypadám, ale moc si se mnou nezahrávejte. Ale popravdě, ono to tak horké nebude… 

Hyundai i20 Coupé - Foto:  Hyundai

Hyundai i20 CoupéFoto:  Hyundai

Interiér je totožný s pětidvéřovou verzí a nese se ve znamení umírněnosti, která kontrastuje s vnějšími křivkami. Ale žádná nuda na pohled to není, oceňuji především povedenou ergonomii a logické umístění ovládacích prvků. Kupé by si ovšem zasloužilo aspoň nějaký ten drobnější výstřelek, který by vybočoval z dospělosti větší i20. 

Na čem i20 Coupé naprosto pochopitelně tratí, je vnitřní prostor na zadních sedadlech. Kvůli úzkým zadním okénkům se cestující vzadu cítí dost stísněně. Na druhou stranu při 300kilometrové výpravě do německých Drážďan a zpět do Prahy ve čtyřčlenném osazení si posádka zadních sedadel spíš než na otlačená kolena stěžovala na absenci zadních reproduktorů, protože i v nejvyšší výbavě má auto pouze dva přední a dva výškové ampliony. 

Samozřejmě že malé kupátko není na takové dlouhé cestování při plné zátěži stavěné. Nutno ovšem dodat, že se zavazadlovým objemem 336 litrů (stejně jako pětidvéřová i20, pro srovnání Škoda Fabia nabízí 330 litrů) aspoň nemusíte řešit, kam s baťohy a kufry – Hyundai i20 Coupé jich pojme opravdu hodně i na delší výpravy. 

Atmosféra s apetitem 

Nabídka motorů prošla co do kupátka zeštíhlovací kúrou. Třídveřovou i20 pořídíte s atmosférickými čtyřválci 1.2i o výkonu 62 kW (84 koní) a 1.4i o výkonu 74 kW (100 koní), přičemž jednotky jsou spřažené s pětistupňovou, respektive šestistupňovou manuální převodovkou. 

Auto je hodně krátce zpřevodované, šestka je delší. Hyundai i20 Coupé se díky tomu velmi agilně proplétá ranní zácpou ve městě i s lehkostí udržuje stabilní dálniční rychlost. Přičemž čím víc motor vytáčíte, tím hlasitěji jeho projev prostupuje do interiéru. A při stotřicítce už je to opravdu znát… Pravda, že apetit i20 Coupé neuvadá ani při mnohem vyšších rychlostech, testování v Německu to prokázalo. 

Podvozek je poměrně tuhý, ostatně stejně jako v pětidvéřové i20. Kupátko drží v zatáčkách neutrální stopu, zbytečně se nenaklání a je poměrně hbité. Na okreskách ale budete nadávat na pomalejší zrychlení, stovku zvládne silnější varianta za 11 a půl vteřiny. Za svižnější jízdu si pak v průměru řekne o osm až devět litrů benzínu na 100 kilometrů, ale kombinovaně a s klidem se dá s autem jet i šest a půl. 

Hyundai i20 Coupé - Foto:  Hyundai

Hyundai i20 CoupéFoto:  Hyundai

K dispozici jsou dvě výbavy, pro slabší motor Sport Plus a pro silnější Sport Style, přičemž jediná příplatková položka u vrcholné výbavy Sport Style je metalický lak. Nižší stupeň výbavy Sport Plus je ochuzený o vyhřívání předních sedadel a volantu, dále o elektricky sklopná vnější přední zrcátka, samostmívací vnitřní zpětné zrcátko, automatickou klimatizaci, dešťový senzor, automatické světlomety a přední středovou opěrku s úložným prostorem. 

A teď to hlavní: i20 Coupé začíná ve výbavě Sport Plus na necelých 365 tisících, to znamená, že stojí o zhruba 105 tisíc víc než základní pětidvéřová varianta i20 s motorem 1.2i o výkonu 55 kW (75 koní). Silnější a lépe vybavené kupátko (s cenovkou bezmála 400 tisíc) je pak stále o 10 tisíc dražší než vrcholná a praktičtější i20 se čtyřstupňovou automatickou převodovkou a motorem 1.4i o výkonu 74 kW (100 koní). 

Je otázka, jestli dražší, ovšem lépe vybavené, ale méně praktické kupátko osloví svým stylem, sportovními sklony a atmosférickým motorem zákazníky, které zaujal koncept i20, ale třeba se po očku poohlížejí například i po třídveřovém Opelu Corsu nebo Fordu Fiesta. Jednoznačné je, že v tuzemských podmínkách takové rozhodování často rozsoudí právě cenovka a pak hned faktor praktičnosti. A někdy je to vyloženě škoda. 

Autor:  Matěj Skalický
 

Nové články v rubrice

  • 11. dubna  2017 v 09:50       rubrika: Testy

    Test Ford Fiesta ST – stále na vrcholu

    Druhá generace hravé Fiesty je na trhu pěknou řádku let, poprvé se objevila už v roce 2012. Teď, po pěti letech, americká automobilka na autosalonu v Ženevě ukázala nástupce sportovně laděného Fordu vyráběného ve Španělsku....

     
  • 8. dubna  2017 v 08:15       rubrika: Testy

    Test Hyundai i10 1.2i – korejský drobek pánem města

    Nejmenší model od Hyundai loni prošel na první pohled celkem výraznou modernizací. Redakci německého AutoBildu se práce designérů, vývojářů a mechaniků zalíbila natolik, že auto letos v únoru označila za vítěze srovnávacího...

     
  • 3. dubna  2017 v 17:21       rubrika: Testy

    Test Nissan X-Trail 2.0 dCi – návrat poctivé síly

    Co změní nová metoda měření škodlivých emisí? Skončí éra downsizingu? Vrátí se do aut zavrhnuté motory s objemem dosahujícím dvou litrů? Nebo ještě víc? Nissan vyslyšel ustavičné láteření řidičů s přívěsy, jachtami...

     

Kde a kdy vysíláme Zelenou vlnu?

Radiožurnál
Plus
Regina DAB Praha
Region

Právě se děje na silnicích

  Srážky: přeháňky, D0 Rudná 0,4
  Srážky: sněžení, D1-8,8
  Srážky: přeháňky, Zábřeh

Speciály

Časté dotazy

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2018 Český rozhlas