Test Peugeot 2008 GT Line 1.2 PureTech – stylově propracované lvíče

31. března  2017 v 11:23  
Peugeot 2008 GT Line - Foto:  Peugeot

Peugeot 2008 GT LineFoto:  Peugeot

Nezařaditelný. Tak by se jednoduše dalo přeložit stále oblíbenější anglické slovo crossover. Tím se označují auta, která nevyznávají rozdělení do klasických automobilových škatulek. Hrdě se k nim hlásí i malý a roztomilý Peugeot 2008. Při týdenním testu jsme ho prověřili v designové verzi GT Line.

Stylem se u tohoto vozu á la malé terénní auto rozhodně nešetřilo. Rychlým pohledem začneme u sedmnáctipalcových černých hliníkových kol s leskem, zvedneme ho na zatmavená boční okna, abychom své oči nakonec stejně zapíchli do velmi povedené přídě s černě lakovanou maskou chladiče. Lesklý černý plast kryje i boční zrcátka. 

Záď s vysoko položenými světly má „dvatisíceosmička“ podobnou modelu 3008, který se stal Evropským autem roku 2017. Jeho o tisícovku menší bráška se neobejde ani bez plastových krytů podběhů kol i stříbrného spodního krytu motoru, který je součástí předního nárazníku.  

Čtěte také: Evropským autem roku je Peugeot 3008. Porazil Alfu Romeo i Mercedes

Designéři Peugeotu dali ještě více stylu interiéru, který vás uchvátí svou prostorností na délce vozu jen 416 centimetrů. Velký podíl na tom má úsporná palubní deska, která minimálně zasahuje do prostoru. Řidič i spolujezdec vepředu tak mohou být posunuti blíže motoru, čímž vzniká víc místa pro cestující vzadu. Zklamáni naopak můžete být s menšího množství prostorných odkládacích míst po autě. Ocenit naopak musíme praktická poutka na oblečení i kvalitní vnitřní osvětlení.  

Peugeot 2008 GT Line - Foto:  Peugeot

Peugeot 2008 GT LineFoto:  Peugeot

Ale zpátky k designu. Atmosféru v autě posouvají červené linky a rámečky v kombinaci s plasty, které mají povrchovou úpravu černý „klavírní lak“. Výjimečnost pomáhají vyvolávat i hliníkové pedály, nápisy GT Line a červený šev na volantu i sedačkách. Svítící červené rámečky použili tvůrci modelu 2008 GT Line i okolo budíků přístrojové části. 

Nejenže to skvěle vypadá, ono to kupodivu ani neodvádí pozornost, čitelnost analogového rychloměru i otáčkoměru tím nejsou nijak narušeny. O to víc nás překvapil zastaralý design schovaný vlevo pod volantem, kde je letitý manuální ovladač pro seřizování výšky světel. 

Palubka na vrcholu 

Peugeot 2008 GT Line - Foto:  Peugeot

Peugeot 2008 GT LineFoto:  Peugeot

Moderní Peugeoty mají přístrojovou část posunutu na vrchol palubní desky blízko čelnímu sklu v podstatě nad věnec volantu. Toto moderní řešení zvyšuje bezpečnost řízení, protože budíky jsou blíž zornému poli řidiči hledícímu na cestu. Pohled na rychloměr proto nevyžaduje náročné přeostření zraku. 

Taky ovládání a pojetí palubního počítače umístěného mezi oba budíky nahrává bezpečnější jízdě. Ať už jde o kontrastní černo-šedivé zobrazení nebo přehledné informace viditelné bez zbytečného klikání na ovladač jako jsou dojezd a okamžitá i průměrná spotřeba. 

Za volantem Peugeotu 2008 GT Line se prostě cítíte dobře. Zásluhu na tom mají malý sportovní zploštělý volant s příjemným uchopením a ergonomicky propracované sedačky s kombinací koženky a textilie. Rozhled dozadu zajišťují bezpečně velká boční zrcátka, to vnitřní je elektrochromatické, takže se v noci při osvětlení jinými auty zatmavuje. Vývojáři Peugeotu zapracovali i na zóně sdružených ovladačů. Udělali ji příjemně úspornou a intuitivní. Například ovládání teploty klimatizace vystupuje z palubní desky natolik, že ho najdete i poslepu, přesněji řečeno bez přerušení pohledu na silnici. 

Navigace jako nadstandard 

Navigaci začnete vládnout hlasem nebo zmáčknutím jednoho tlačítka a pak už dotyky přímo na obrazovku. Menu je maximálně jednoduché bez nadbytečných kliků. Nicméně navigace se už nevešla do základní výbavy a připlatit za ni musíte 16 500 korun. 

Peugeot 2008 GT Line - Foto:  Peugeot

Peugeot 2008 GT LineFoto:  Peugeot

Stejně tak ve standardu není parkovací kamera (6500 Kč), ale jen akustický asistent. Do základu se ale vešly třeba dešťový a světelný senzor, efektní diodové osvětlení stropu i praktické střešní lišty pro snadnou montáž příčníků. 

Zatímco prostornost interiéru se dá označit jako nadprůměrná, velikost zavazadelníku už do průměru padá kvůli základnímu objemu 360 litrů. Velmi nepraktické je řešení zadního krycího plata, které není uchyceno na dveře a při jejich otevření se proto automaticky nezvedá. Musíte manuálně sklopit jeho část, abyste se do kufru pohodlně dostali. Co ale rozhodně potěší, pod podlahou zavazadelníku se skrývá plnohodnotné rezervní ocelové kolo jako součást standardní výbavy bez příplatku. 

Jízdní režimy podle kolečka  

Peugeot zjednodušil i ovládání jízdních režimů vozu. Ovládáte je kolečkem nazvaným Grip control s obrázky. Volit tak můžete mezi standardním pro silnici, vypnutým ESP, pískem, sněhem a off-road režimem. Mimochodem auto je obuto do pneumatik pro celoroční provoz M+S i náročnější terén, takže „dvatisíceosmičku“ nemusíte na jaře ani na podzim přezouvat. Šestistupňový automat řadil v kombinaci s benzínovým turbomotorem 1,2 PureTech logicky, rychle a hladce. 

Peugeot 2008 GT Line - Foto:  Peugeot

Peugeot 2008 GT LineFoto:  Peugeot

Přeplňovaná jednadvojka má výkon 81 kilowatů, tedy 110 koní. S ohledem na váhu vozu 1235 kilogramů nejde o špatnou volbu. Akceleraci z nuly na stovku zvládne pod jedenáct sekund a umí se rozjet na 188 km/hod. Podle údajů výrobce má v případě modelu 2008 GT Line kombinovanou spotřebu 5,2 litru benzínu. Nás ale zajímá spíš městský provoz a údaj 6,6 litru. Téměř celou porci z 530 kilometrů jsme totiž najeli právě po městě. Na počítači nám pak svítila slušná průměrná spotřeba 7,5 litru a už začalo svítit hladové oko. 

Během týdenního testu nás Peugeot 2008 GT Line přesvědčil o své hbitosti, komfortních jízdních vlastnostech, nadstandardním vnitřním prostoru i designové originalitě. Teď je otázka, jestli to všechno stojí za 490 000 korun, za které se aktuálně model na českém trhu prodává. 

Autor:  Jan Říha  (jař)
 

Nové články v rubrice

  • 11. dubna  2017 v 09:50       rubrika: Testy

    Test Ford Fiesta ST – stále na vrcholu

    Druhá generace hravé Fiesty je na trhu pěknou řádku let, poprvé se objevila už v roce 2012. Teď, po pěti letech, americká automobilka na autosalonu v Ženevě ukázala nástupce sportovně laděného Fordu vyráběného ve Španělsku....

     
  • 8. dubna  2017 v 08:15       rubrika: Testy

    Test Hyundai i10 1.2i – korejský drobek pánem města

    Nejmenší model od Hyundai loni prošel na první pohled celkem výraznou modernizací. Redakci německého AutoBildu se práce designérů, vývojářů a mechaniků zalíbila natolik, že auto letos v únoru označila za vítěze srovnávacího...

     
  • 3. dubna  2017 v 17:21       rubrika: Testy

    Test Nissan X-Trail 2.0 dCi – návrat poctivé síly

    Co změní nová metoda měření škodlivých emisí? Skončí éra downsizingu? Vrátí se do aut zavrhnuté motory s objemem dosahujícím dvou litrů? Nebo ještě víc? Nissan vyslyšel ustavičné láteření řidičů s přívěsy, jachtami...

     

Kde a kdy vysíláme Zelenou vlnu?

Radiožurnál
Plus
Regina DAB Praha
Region

Právě se děje na silnicích

  D1, mezi km 349.2 a 342.6, ve směru Praha, vozovka uzavřena, tunel uzavřen, Od 20.09.2018 21:30 Do 21.09.2018 05:30, tunel uzavřen, komplexní zkoušky, požární zkoušky, implementace PDZ Objízdná trasa: ...
  Od 20.9.2018 21:25 do 22.9.2018 11:00; v ulici Brněnská v obci Hradec Králové; Pozor! Nadměrný náklad; Pozor! Očekávejte zdržení; Přeprava Lisu Sudoměřice - Čtveřín. Parametry NN: d 30m, š 4,60m, v 5,10m, ...
  Srážky: přeháňky, Vamberk

Speciály

Časté dotazy

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2018 Český rozhlas