Test Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDi - Kombi místo SUV

18. března  2017 v 13:01  
Peugeot 508 RXH - Foto:  Peugeot

Peugeot 508 RXHFoto:  Peugeot

Někdo chce mít kombík vypadající tak trochu jako terénní auto. Ke svému aktivnímu životnímu stylu nepotřebuje dnes tak módní SUV, stačí mu prostorné nízké auto s offroadovým image. V nabídce ho tedy má i francouzský Peugeot, který mu dal tak trochu zašifrované označení 508 RXH. Vyzkoušeli jsme jeho levnější variantu s dvoulitrovým naftovým motorem 2,0 HDI, dražší o sto tisíc je hybrid.

Peugeot teď u nás prodává dieselovou pětsetosmičku RXH za 850 000 korun v jedné výbavové verzi nazvané Allure a pouze se šestistupňovou automatickou převodovkou. Srovnatelný konkurenční Volkswagen Passat Alltrack 2,0 TDI pořídíte téměř o dvě stě tisíc korun dráž. Vnější vzhled 508 RXH je na rozdíl od hranatějšího Passatu založen na oblých tvarech. S výjimkou mohutné přídě s výraznou „pežotí“ maskou připomínající ústa roztažená do úsměvu. Hned pod ní má své místo registrační značka, která tak visí nezvykle velmi vysoko. Záliba designérů francouzské značky v zakulacených tvarech se projevila hlavně na zádi, díky které si model 508 s jiným kombi těžko spletete. Verze RXH je od klasické odlišena především plastovými kryty spodní části karoserie včetně lemů okolo kol. Chybět pochopitelně nemůže výrazný kryt podvozku s hliníkovým vzhledem přecházející do předního i zadního nárazníku. 

Klasické budíky 

Design interiéru modelu 508 vás na první pohled sice neuchvátí, i tak mu ale nechybí francouzský šarm a elegance. Štíhlá palubní deska pomáhá „zvětšit“ velkorysý vnitřní prostor. Malá obrazovka navigace s dotykovým ovládáním visí nápaditě mezi prostředními průduchy klimatizace. Příjemně malý tříramenný je plný tlačítek, proto řidiči chvíli trvá, než se v nich začne orientovat. Naopak přístrojová deska vyniká přehledným pojetím díky klasickým analogovým budíkům a vysocekontrastnímu palubnímu počítači v bíločerném provedení. Testované auto bylo vybaveno head-up displejem na sklíčku před čelním sklem, který zobrazoval důležité informace ve stejné barevné kombinaci, které pro čitelnost nevadilo ani ostré slunce. Elektrická parkovací brzda má tlačítko schované nezvykle dole vlevo pod volantem.  

Peugeot 508 RXH - Foto:  Peugeot

Peugeot 508 RXHFoto:  Peugeot

Zmíněná prostornost interiéru modelu 508 RXH se projevuje i na místě pro nohy řidiče. Pravé noze vůbec nepřekáží středový tunel, který bývá u konkurenčních modelů mohutnější. Příjemnou atmosféru v autě vytváří panoramatická prosklená střecha, kterou snadno zmáčknutím tlačítka překryjete posuvným obložením. Z praktického pohledu mě u pětsetosmičky vysloveně potěšily šuplíkové držáky nápojů hned pod navigací pro řidiče i spolujezdce. Tady jsou prostě nejpraktičtější, protože řidiče manipulace s nápojem téměř neodvádí od řízení. Velikostí odkládacích míst v autě pětsetosmička nevyniká. Za průměrně prostornou se dá označit schránka před spolujezdcem, stejně jako box pod loketní opěrkou. Situaci pomáhají zlepšit celkem velké kapsy ve dveřích. Do zavazadlového prostoru se pod roletu vejde náklad o objemu 550 litrů. Passat Alltrack má kufr větší o 89 litrů. 

Chybí mód ECO 

Peugeot 508 RXH - Foto:  Peugeot

Peugeot 508 RXHFoto:  Peugeot

S nastavením jízdních vlastností i režimu jízdy u Peugeotu 508 RXH nepočítejte. Nedá se manuálně upravit ani chování podvozku, ani režim jízdy. Šetřílci tedy rovnou mohou zapomenout na přepnutí do úsporného módu ECO, který se dnes stal u spousty modelů včetně aut nižších tříd standardem. Vládu budete mít jen nad nastavením šestistupňové automatické převodovky díky tlačítkům pro zimní provoz a pro rychlejší sportovní řazení. Mimochodem hlavice řadící páky automatu není ergonomicky zrovna příjemná, kvůli štíhlému tvaru nepadne přímo do ruky. Za komfortní se nedají označit ani „bludišťové“ dráhy podle klasického amerického střihu, ve kterých se musíte kvůli aretaci pohybovat i do stran. Modernější pojetí umí při zachování aretace u některých stupňů pohyb jedním směrem, jako například u konkurenčního Passatu Alltrack. Samotné řazení automatu bylo hladké, bezproblémové a dostatečně agilní. Podobně jako systém start-stop, který se při nižších teplotách kvůli ochraně auta sám vypínal. 

Čtěte také: Omlazené Mitsubishi Outlander chce trápit Škodu Kodiaq

Kombi Peugeot 508 RXH 2,0 HDi s výkonem 133 kW (181 koní) se v technických údajích chlubí vynikající kombinovanou spotřebou 4,6 litru nafty. Ovšem při chladném počasí a v klasickém provozu se k ní ani nepřiblížíte. My jsme při lehké noze stanovili kombinovanou spotřebu za týdenní test přesně na sedmi litrech. Při srovnání papírové spotřeby vítězí 508 RXH nad Pasattem Alltrack o půl litru. Naopak srovnání zrychlení z klidu na stovku vyznívá lépe pro Volkswagen s dvoulitrovým dieselem 140 kW. (190 koní) Němec ho umí za 7,9 sekundy, zatímco Francouz na něj potřebuje o sekundu času víc. Maximální rychlost obou aut je omezena na 220 kilometrů v hodině. 

Malý důraz na detaily 

Oplastovaný kombík Peugeot 508 RXH se může pochlubit zajímavou cenou, originálním designem a velmi dobou vnitřní prostorností. Oproti konkurenci má měně moderních prvků výbavy, v porovnání s Passatem Alltrack se mu dá vytknout i o něco menší důraz na zpracování detailů. Nicméně originální vzhled s francouzskou DNA z něj dělají zajímavou alternativu pro ty, kterým vadí, že Passatů je na našich silnicích hodně. 

Peugeot 508 RXH - Foto:  Peugeot

Peugeot 508 RXHFoto:  Peugeot

Autor:  Jan Říha  (jař)
Pořad: Zelená vlna  |  Stanice: ČRo Radiožurnál
Čas vysílání: pondělí–neděle 24 hodin denně | celý den každých 30 minut, ve špičkách každých 15 minut, při mimořádných událostech okamžitě  
 

Nové články v rubrice

  • 11. dubna  2017 v 09:50       rubrika: Testy

    Test Ford Fiesta ST – stále na vrcholu

    Druhá generace hravé Fiesty je na trhu pěknou řádku let, poprvé se objevila už v roce 2012. Teď, po pěti letech, americká automobilka na autosalonu v Ženevě ukázala nástupce sportovně laděného Fordu vyráběného ve Španělsku....

     
  • 8. dubna  2017 v 08:15       rubrika: Testy

    Test Hyundai i10 1.2i – korejský drobek pánem města

    Nejmenší model od Hyundai loni prošel na první pohled celkem výraznou modernizací. Redakci německého AutoBildu se práce designérů, vývojářů a mechaniků zalíbila natolik, že auto letos v únoru označila za vítěze srovnávacího...

     
  • 3. dubna  2017 v 17:21       rubrika: Testy

    Test Nissan X-Trail 2.0 dCi – návrat poctivé síly

    Co změní nová metoda měření škodlivých emisí? Skončí éra downsizingu? Vrátí se do aut zavrhnuté motory s objemem dosahujícím dvou litrů? Nebo ještě víc? Nissan vyslyšel ustavičné láteření řidičů s přívěsy, jachtami...

     

Kde a kdy vysíláme Zelenou vlnu?

Radiožurnál
Plus
Regina DAB Praha
Region

Právě se děje na silnicích

  D1, mezi km 192.5 a 191.5, ve směru Praha, Pozor! Tvoří se kolona vozidel, Od 26.09.2018 07:47 Do 26.09.2018 12:47
  silnice II/357, Masarykovo náměstí, Bystřice nad Pernštejnem, okr. Žďár nad Sázavou, uzavřeno, Od 28.09.2018 08:00 Do 28.09.2018 23:59, Uzavírka silnice II/357 Bystřice nad Pernštejnem, Objížďka - bez ...
  D11, mezi km 58.8 a 64.4, ve směru Hradec Králové, práce na silnici, zúžení vozovky na jeden jízdní pruh, Od 26.09.2018 07:47 Do 26.09.2018 19:00

Speciály

Časté dotazy

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2018 Český rozhlas