Test: Škoda Fabia, Rapid Spaceback a Yeti Monte Carlo - sportování na oko

1. listopadu  2015 v 17:54  
Škoda Rapid Spaceback Monte Carlo 2015 - Foto:  Škoda Auto

Škoda Rapid Spaceback Monte Carlo 2015Foto:  Škoda Auto

Štítek na B-sloupku se zaobleným nápisem Monte Carlo a šachovnicovou vlajkou značí, že škodovka, na kterou se patrně právě díváte, patří do speciální rodiny vozů s okřídleným šípem ve znaku. Mezi členy této vybrané společnosti chybí jen octavie a superb. Co vybrané vozy z edice Monte Carlo nabízejí? Nečekejte zázraky, řada MC je hlavně o stylu.

Sportovní paket má dnes celá plejáda automobilek – od Volva pod Mercedes. Včetně mladoboleslavské škodovky. Její modelová edice Monte Carlo má odkazovat na závodní historii značky. 

Nejlevnější kabát Monte Carlo nabízí netestovaná třídveřová Škoda Citigo 1.0 MPI o výkonu 55 kW (75 koní). Stojí 269 200 korun. Naopak nejdražší „sexy černou“ oplývá Škoda Yeti. Za naftovou čtyřkolku 2.0 TDI o výkonu 110 kW (150 koní) s automatickou převodovkou dáte úctyhodných 730 900 korun.

Maximální sportovní ambice vybraných vozů ze škatulky MC ovšem spočívají pouze ve sportovním, tedy sníženém podvozku. Na silnější motorovou nabídku hned zapomeňte, tady jde hlavně o drsnější bodykit, který z auta udělá sportovního náruživce jen na oko. Což je a priori škoda. 

Nicméně když budu brát v potaz, že vše se točí kolem stylu, a vynechám kapitolu výraznějšího sportování, musím uznat, že všem škodovkám, které Monte Carlo oblékají, kontrastní černá proklatě sluší. Hlavní motto edice Monte Carlo ostatní zní: „černá je sexy“. Je otázka, zda to postačí zákazníkům... 

Fabia MC 

Černá vnější zpětná zrcátka, rámeček masky chladiče, spodní lemy karoserie a náznak difuzoru. Fabia Monte Carlo vypadá jako nabroušený sourozenec standardní fabie, je to asi nejpovedenější představení edice MC. 

Verze Monte Carlo u malé škodovky stejně jako u rapidu nebo yeti vychází z výbavy Ambition, dražší je o necelých 50 tisíc. Má ale položky navíc. Nechybí zde projektorové světlomety s diodovým denním svícením, zatmavená okna ani 16palcová kola z lehké slitiny Italia v černé barvě s lesklou obvodovou linkou. Panoramatická prosklená střecha se dá zevnitř ručně zakrýt roletkou. 

Škoda Fabia Monte Carlo 2015 - Foto:  Škoda Auto

Škoda Fabia Monte Carlo 2015Foto:  Škoda Auto

V interiéru si všimnete ze spodu zploštělého multifunkčního volantu. Smysl má opět čistě estetický a asi bych ho oželel. Je ovšem potažen perforovanou kůží, a ta je velmi příjemná na dotek. Sportovně laděná sedadla vynikají zajímavou červeno-šedo-černou barevnou kombinací. Nedrží ale tělo jako Recaro, navíc v kříži trochu tlačí. 

Prahy jsou oblepeny logem Monte Carlo, pedály kryje ušlechtilá ocel. Jako v závodním autě. Líbivé je také červené prošití volantu, řadicí páky a koberečků. Působivá je červená středová konzole. Oproti výbavovému stupni Ambition si polepšíte i pětipalcovým dotykovým displej na středovém panelu s konektivitou Apple. A hlavně klimatizací. 

Fabia Monte Carlo je k dispozici ve všech motorizacích kromě atmosférické 1.0 MPI (o výkonech 44 a 55 kW, respektive 60 a 75 koní). Cenově začíná na 329 900 korun za 1.2 TSI 66 kW (90 koní) a stojí až 403 900 v případě 1.4 TDI 77 kW (105 koní). Kdekdo by si mohl říct, že to už jsou za fabii poměrně velké peníze… 

Rapid Spaceback MC 

Exteriér Rapidu Spaceback vyniká stejnými černými doplňky jako fabie. Černý podklad světel se přesunul do mlhovek (s přisvicováním do stran) a zadních svítilen. Do nich zasahují páté dveře s prodlouženým prosklením, které navazují na panoramatickou střechu. Designově zvládnuté na jedničku. 

Auto stojí v základu na šestnáctipalcových kolech z lehké slitiny. Jako jediný spaceback v nabídce má verze Monte Carlo v základu nízkoenergetické xenonové světlomety vepředu. Ostatní výbavové nabídky za doplatek 10 tisíc, Active a Ambition dokonce za 17 600 korun. 

Škoda Rapid Spaceback Monte Carlo 2015 - Foto:  Škoda Auto

Škoda Rapid Spaceback Monte Carlo 2015Foto:  Škoda Auto

Ani v Rapidu Spaceback nechybí ochranné prahy s hliníkovým vzhledem u předních a zadních dveří. Dekorační lišty na palubní desce mají karbonový vzhled. Jinak je interiér vyšperkovaný podobně jako u fabie. 

Rozdíl je v nabídce motorizací, které jsou v edici Monte Carlo k dispozici – Rapid Spaceback Monte Carlo může mít pod kapotou všechny agregáty pro standardní verzi. Cena začíná na částce 381 900 korun za oturbený benzín 1.2 TSI 66 kW (90 koní). Nejdražší 1.4 TDI 66 kW s automatickou převodovkou stojí necelý půlmilion – 495 900 korun. 

Yeti MC 

Černý podklad předních světlometů, litá sedmnáctipalcová černá kola Origami a další kontrastní exteriérové doplňky, které má fabie i rapid. Yeti je výstavní kus edice Monte Carlo, víc se mi k ní ovšem hodí dobrodružněji pojatý paket Outdoor. S ním mimochodem nejde Monte Carlo zkombinovat. 

Jsou tu ale položky, které MC sdílí s vrcholovou výbavou Laurin & Klement. Tak například bi-xenonové světlomety s denním svícením Bi-xenonové světlomety s automatickým nastavením světelného kuželu s ohledem na aktuální situaci. Pro ostatní výbavy za 27 tisíc. 

Škoda Yeti Monte Carlo 2015 - Foto:  Škoda Auto

Škoda Yeti Monte Carlo 2015Foto:  Škoda Auto

Interiér se opět nese v tradičním duchu: kůže, červené prošití, sportovní sedadla a zploštělý volant. Funkční, pěkné, oživující. 

Pouze s Yeti Monte Carlo škodovka nabízí doplňkový paket Monte Carlo. Za 10 tisíc dostanete parkovací senzory vzadu, dvouzónovou klimatizaci, vyhřívání předních sedadel a pětipalcový infotainment Swing s Apple konektivitou. Vzhledem k výši příplatku už možná mohl být paket součástí standardní výbavy MC... 

Škodu Yeti Monte Carlo nepořídíte se všemi běžně dostupnými agregáty. Chybí základní 1.2 TSI 84 kW (115 koní) s manuální i automatickou převodovkou a čtyřkolky s manuálním řazením 2.0 TDI 81 a 110 kW, respektive 110 a 150 koní. 

Nejlevnější Yeti Monte Carlo stojí 519 900 a pod kapotou má oturbenou 1.4 TSI o výkonu 92 kW (125 koní). Za naftovou čtyřkolku 2.0 TDI o výkonu 110 kW (150 koní) s automatickou převodovkou pak dáte úctyhodných 730 900 korun. 

Autor:  Matěj Skalický
 

Nové články v rubrice

  • 11. dubna  2017 v 09:50       rubrika: Testy

    Test Ford Fiesta ST – stále na vrcholu

    Druhá generace hravé Fiesty je na trhu pěknou řádku let, poprvé se objevila už v roce 2012. Teď, po pěti letech, americká automobilka na autosalonu v Ženevě ukázala nástupce sportovně laděného Fordu vyráběného ve Španělsku....

     
  • 8. dubna  2017 v 08:15       rubrika: Testy

    Test Hyundai i10 1.2i – korejský drobek pánem města

    Nejmenší model od Hyundai loni prošel na první pohled celkem výraznou modernizací. Redakci německého AutoBildu se práce designérů, vývojářů a mechaniků zalíbila natolik, že auto letos v únoru označila za vítěze srovnávacího...

     
  • 3. dubna  2017 v 17:21       rubrika: Testy

    Test Nissan X-Trail 2.0 dCi – návrat poctivé síly

    Co změní nová metoda měření škodlivých emisí? Skončí éra downsizingu? Vrátí se do aut zavrhnuté motory s objemem dosahujícím dvou litrů? Nebo ještě víc? Nissan vyslyšel ustavičné láteření řidičů s přívěsy, jachtami...

     

Kde a kdy vysíláme Zelenou vlnu?

Radiožurnál
Plus
Regina DAB Praha
Region

Právě se děje na silnicích

  Od 21.9.2018 01:15 do 02:15; D4 - 23.5km na trase Praha - Háje; zvěř na vozovce; srna leží uprostřed JP.
  D4 - 23.5km na trase Praha - Háje, Pozor! Překážka na vozovce, Od 21.09.2018 01:10 Do 21.09.2018 02:10, sražená srna mezi JP.
  Od 21.9.2018 01:10 do 02:10; v ulici Jurkova v obci Rájec-Jestřebí okres Blansko; dopravní problém; nabourané vozidlo uprostřed vozovky.

Speciály

Časté dotazy

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2018 Český rozhlas