Test: Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI - dobrodruh na polňačky

28. února  2016 v 19:56  
Volkswagen Golf Alltrack - Foto: Matěj Skalický

Volkswagen Golf AlltrackFoto: Matěj Skalický

Je to trend posledních let – vezmete všem dobře známý vůz v provedení kombi, přidáte pár plastů, které nemají až tak účelnou jako čistě stylovou funkci, a integrujete pohon všech čtyř kol jako bonus. Zejména co se týče českých zákazníků, je to jistojistý recept na úspěch. Platí to i pro nový Volkswagen Golf Alltrack?

Nepsaný mustr automobilek, které se rozhodly pro výrobu podobně laděných vozů do lehčího terénu, zní poměrně jednoduše. A Volkswagen se ho drží. 

Golf Alltrack má proto oproti běžnému variantu o dva centimetry větší světlou výšku, černými plasty se stříbrnými kryty olemované nárazníky, prahy i blatníky a logo alltrack na mřížce chladiče nebo nástupních prazích. 

Přední a zadní nárazník je na první pohled jiný, auto je díky nim delší o 16 milimetrů. Změnu zaznamenáte i při pohledu na vnější zpětná zrcátka, které plasty chrání také. Musím uznat, že dobrodružný golf působí mnohem robustněji a dospěleji než sériový variant. 

Hodně mu sluší červená metalíza v kontrastu se stříbrnými střešními ližinami. Navíc za příplatek 17 tisíc můžete auto postavit na stylová osmnáctipalcové paprsky Canyon (225/45). Základem je o palec menší průměr. 

Interiér Golfu Alltrack mnoho z kolegů velmi chválilo a důvody jsou poměrně nasnadě. Němečtí vývojáři z Wolfsburgu dovedli ergonomii palubní desky opět o krůček blíž k dokonalosti. Dekory na přístrojové desce a středové konzoli spolu s pověstnou střídmostí a účelností prostoru řidiče – to je jen názorný příklad za všechny. Všudypřítomný komfort, to Němci umí. 

Volkswagen Golf Alltrack - Foto:  Volkswagen

Volkswagen Golf AlltrackFoto:  Volkswagen

Nicméně na interiér vozu, respektive na jeho prostornost na předních sedadlech směřuje i jedna poměrně výrazná výtka. Na kratších cestách si toho ani nevšimnete, ale po celodenním cestování napříč Jižními Čechami jsem měl pravé koleno nateklé od širokého středového sloupku. A to nejsem žádný velikán. Na celkovém dojmu to zanechalo nezanedbatelný škraloup. 

Čím se Golf Alltrack nemůže chlubit co do prostoru pro řidiče, to vynahrazuje na zadních sedadlech a v zavazadlovém prostoru. Ve čtyřech se bez problémů a pohodlně dopravíte i na delší vzdálenosti a kufr s velmi nízko položenou nakládací hranou pojme objemných 605 litrů, při sklopení zadních sedadel dokonce až 1620 litrů. 

Alltrack vs. terén 

Volkswagen tvrdí, že „terénní vzhled vozu není jen kamufláž“. Tak popořadě: každý Golf Alltrack je čtyřkolka, každý má víceprvkovou zadní nápravu. Mezinápravovou spojku Haldex doplňuje elektronická uzávěrka diferenciálu XDS na obou nápravách, která přibržďuje přední kolo na vnitřní straně zatáčky, a zaručuje tak jistější trakci. 

Něco na tom tvrzení, že se alltrack lehčího terénu v žádném případě nezalekne, bude. Pravda, že do většího terénu už na parametry SUV (těch pravých SUV) nestačí s menšími nájezdovými úhly a na silnici zase vzhledem k výše posazenému těžišti auta má v ostře zkosených šikanách alltrack tendenci se více naklánět do stran. Je to takový hybrid, který umí od všeho trochu. 

Především od něj ale nečekejte sportovní agilní jízdu. Ne že by reakce byly mdlé nebo ospalé, ale Volkswagen je při rychleji projeté zatáčce prkenný a začne se vám pod rukama ošívat. Automobilka má na tuto disciplínu v portfoliu úplně jiné zbraně. Tady hraje prim čistá praktičnost. 

Volkswagen Golf Alltrack - Foto:  Volkswagen

Volkswagen Golf AlltrackFoto:  Volkswagen

Jízdě v lehčím terénu pomáhá celá plejáda asistenčních systémů, řada z nich simultánně aktivovaných přes jízdní program Offroad – od pomocníků pro rozjezd do kopce a jízdu z kopce přes asistenta při rozjíždění v komplikovaném terénu až po třeba multikolizní brzdu. 

Co do motorizací nabízí Volkswagen svůj Golf Alltrack ve čtyřech variantách. S manuální šestistupňovou převodovkou pořídíte dieselovou 1.6 TDI o výkonu 81 kW (110 koní) a 2.0 TDI o výkonu 110 kW (150 koní). 

Čtěte také: Svezli jsme se: Škoda Octavia Scout - plastový obrněnec pro dobrodruhy

Právě druhý jmenovaný, už klasický koncernový agregát jsem měl na týden k dispozici. Potěšila spotřeba – rozumně se držela do šesti litrů nafty na 100 kilometrů. Stejně tak s manuální převodovkou jsem nezaznamenal jediný problém: je dobře zpřevodovaná a má tichý a plynulý chod. Jinak hlavním rivalem této testované verzi je v tuzemsku určitě Škoda Octavia Scout, která mimochodem s identickým motorem pod kapotou stojí o 22 tisíc méně. Tady už záleží na vkusu. 

Pro doplnění: v nabídce Golfu Alltrack nechybí automatická šestistupňová převodovka DSG. Ta je spřažená buď s dieselovým dvoulitrem o výkonu 135 kW (184 koní), nebo se zážehovou jednotkou 1,8 TSI o výkonu 132 kW (180 koní). Ani se silnou benzínovou jednotkou ale není alltrack kdovíjaký trhač asfaltu. Jde o všestranný dopravní prostředek, který se nezalekne polňačky ani delšího dálničního svezení. Na to by neměl zapomínat žádný z potenciálních zákazníků. 

Autor:  Matěj Skalický
 

Nové články v rubrice

  • 11. dubna  2017 v 09:50       rubrika: Testy

    Test Ford Fiesta ST – stále na vrcholu

    Druhá generace hravé Fiesty je na trhu pěknou řádku let, poprvé se objevila už v roce 2012. Teď, po pěti letech, americká automobilka na autosalonu v Ženevě ukázala nástupce sportovně laděného Fordu vyráběného ve Španělsku....

     
  • 8. dubna  2017 v 08:15       rubrika: Testy

    Test Hyundai i10 1.2i – korejský drobek pánem města

    Nejmenší model od Hyundai loni prošel na první pohled celkem výraznou modernizací. Redakci německého AutoBildu se práce designérů, vývojářů a mechaniků zalíbila natolik, že auto letos v únoru označila za vítěze srovnávacího...

     
  • 3. dubna  2017 v 17:21       rubrika: Testy

    Test Nissan X-Trail 2.0 dCi – návrat poctivé síly

    Co změní nová metoda měření škodlivých emisí? Skončí éra downsizingu? Vrátí se do aut zavrhnuté motory s objemem dosahujícím dvou litrů? Nebo ještě víc? Nissan vyslyšel ustavičné láteření řidičů s přívěsy, jachtami...

     

Kde a kdy vysíláme Zelenou vlnu?

Radiožurnál
Plus
Regina DAB Praha
Region

Právě se děje na silnicích

  Srážky: přeháňky, Vamberk
  Od 21.9.2018 04:40 do 05:40; na silnici 6 u obce Lubenec okres Louny; cca 1 km za obcí ve směru na Prahu; nehoda nákladního vozidla; střet NA se srnou, bez zranění osob.
  Od 21.9.2018 04:20 do 05:20; na silnici 37346 u obce Ludmírov okres Prostějov; nehoda nákladního vozidla; střet NA se srnou, bez zranění osob.

Speciály

Časté dotazy

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2018 Český rozhlas