Indie chce postavit vysokorychlostní železnici, kritikům se nelíbí vysoké náklady

Indie se možná dočká supermoderní železnice s rychlostí až 300 kilometrů za hodinu. Indický premiér Naréndra Módí míří do Japonska, které by Šinkanzen mělo vybudovat. Odpůrcům vadí, že vysokorychlostní železnice by měla začínat v premiérově rodném městě.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Koleje, výhybka, rozcestí, volba, cesta

Koleje, výhybka, rozcestí, volba, cesta | Foto: Fotobanka stock.xchng, Jan Flaška

O cestování vysokorychlostní železnicí můžou Indové zatím jen snít, případně se na ni podívat v televizi.

Indická železnice patří se svými 115 tisíci kilometry rozhodně mezi nejdelší na světě, neoplývá ale ani rychlostí ani přesností. Průměrné zpoždění se počítá v hodinách. Stejně tak patří mezi železnice s největším počtem nehod.

Přehrát

00:00 / 00:00

Premiér Modi chce postavit v Indii první vysokorychlostní železnici typu Šinkanzen, mnohým se to ale nelíbí. Více zjišťoval redaktor ČRo Jaromír Marek

Premiér Módí chce postavit v zemi první vysokorychlostní železnici typu Šinkanzen, kde by vlaky jezdily až 350kilometrovou rychlostí. Náklady se mají vyšplhat na 600 miliard rupií, tedy skoro 200 miliard korun.

„Kde chce ty peníze pan Módí vzít? A potřebujeme vysokorychlostní železnici právě mezi Bombají a Allahabadem? Protože tam premiér žije?“ rozčiluje se mluvčí opozičního Indického národního kongresu.

Faktem je, že plánovaná železnice by zkrátila devítihodinovou cestu mezi oběma městy na třetinu. Vzdálenost mezi Bombají a Allahabadem ale nepatří rozhodně mezi nejdelší v Indii.

Jaromír Marek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme