'Nahota je normální.' Americký Playboy po roční pauze vrací fotografie nahých žen

Na stránky americké verze časopisu Playboy se vrací nahota. Fotografie svlečených žen se znovu objeví už v příštím čísle, které ve Spojených státech vyjde v poslední únorový den. Playboy se rozhodl k nahotě vrátit jednoduše proto, že se domnívá, že vyhnání atraktivních svlečených žen z jeho stránek byla chyba. Na Twitteru to napsal kreativní ředitel Playboye Cooper Hefner, syn zakladatele nejslavnějšího pánského časopisu Hugha Hefnera.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Fotografie svlečených žen se znovu objeví už v příštím čísle, které ve Spojených státech vyjde v poslední únorový den

Fotografie svlečených žen se znovu objeví už v příštím čísle, které ve Spojených státech vyjde v poslední únorový den | Foto: Gavin Bond Playboy Enterprises | Zdroj: Reuters

Playboy se podle něj vrací ke kořenům, bere si zpět svou původní identitu. Jak upozornil britský list The Guardian, za rozhodnutím nejspíš stojí i to, že změna nepomohla zvýšit prodeje časopisu. Trafiky sice přidělily Playboyi lepší místa na svých stojanech, ale ani to nevynahradilo pokles předplatitelů.

Podle mediálního analytika Samira Husního Playboy prakticky zabil svou vlastní značku. Domnívá se ale, že k 5,5 milionům prodaných výtisků z poloviny 70. let se časopis už nikdy nevrátí. V posledních letech si ho kupuje asi 800 tisíc lidí.

Americký časopis ve víc než 60leté historii zobrazoval oblečené dívky jen výjimečně. Nahota z jeho stránek zmizela teprve na začátku minulého roku. Na obálce posledního nahého čísla se loni v lednu objevila Pamela Andersonová.

Playboy tehdy tvrdil, že fotografie nahých žen vyšly z módy kvůli obrovskému množství volně přístupné pornografie na internetu. Na jeho stránkách se tak začaly objevovat už jen spoře oděné ženy.

Cooper Hefner trvá na tom, že způsob, jakým Playboy zobrazoval nahotu, byl staromódní, ale samotná nahota nikdy problém nebyla. Její konec ostatně označil za chybu už v červenci v rozhovoru pro magazín L. A. Weekly, tedy krátce poté, co se chopil vedení časopisu.

Hefner kromě návratu nahoty oznámil i další změny. Z obálky třeba zmizí nápis „zábava pro muže". Vedení Playboye tvrdí, že se bude vždy zaměřovat na mužské zájmy, ale podle Coopera Hefnera se musí vyvíjet s tím, jak se proměňují genderové role v moderní společnosti.

Fotografie svlečených žen se znovu objeví už v příštím čísle, které ve Spojených státech vyjde v poslední únorový den | Foto: Reuters Gavin Bond Playboy Enterprises

V březnovém vydání se taky znovu objeví rubrika věnovaná party vtipům. Po téměř 40 letech se taky znovu objeví sekce nazvaná Filozofie Playboye. To byl kdysi politický a kulturní sloupek, který psal samotný zakladatel časopisu Hugh Hefner. I to je další pokus o návrat k tradicím. Časopis prý chce podněcovat debatu o společenských, filozofických i náboženských otázkách.

Na Twitteru návrat ke „kořenům“ fanoušci komentují s hashtagem Naked is Normal, tedy nahota je normální, kterým své rozhodnutí označil samotný časopis a heslo se taky objeví na titulní straně nového čísla.

Jeden Arizoňan to glosuje tak, že hashtag měl spíš znít „články byly nudné". Jiný muž z Floridy řekl, že časopis mu dal hezký narozeninový dárek a že oslava ženské krásy nikomu neuškodí. Podle účtu s přezdívkou „hrdý katolík" je ale zobrazování žen jako objektu chtíče možná normální pro Playboy, ale nikdy to nebude v pořádku.

Ondřej Klapal Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme