Zprávy → Domácí4. ledna  2017 v 11:33  

Leták s černochem pobouřil zákazníky Lidlu. Žijeme v 21. století, vzkázal jim řetězec

Reklamní leták s černochem pobouřil některé zákazníky Lidlu, ti společnost kritizují na sociální síti - Foto:  Reprofoto,  Lidl.cz

Reklamní leták s černochem pobouřil některé zákazníky Lidlu, ti společnost kritizují na sociální sítiFoto:  Reprofoto, Lidl.cz

Jediný leták vyvolal na sociálních sítích nečekanou diskusi a vlnu kritiky. Některým zákazníkům řetězce Lidl se nelíbí, že se v reklamním letáku objevil černošský model. Někteří tvrdí, že od letáku v Česku čekají typické české modely, jiní dodávají, že podobná reklama odradí zákazníky-vlastence. Lidlu se ale také desítky uživatelů zastaly. V pozitivních příspěvcích obchodnímu řetězci děkují a chválí ho za způsob, jakým na kritické ohlasy reaguje.

„Proč máte na reklamním letáku černocha, víte, že tím štvete hodně lidí, kteří ty darmožrouty a parazity nemůžou ani cítit a bojí se jich. Jestliže propagujete zboží v Česku a pro Čechy odstraňte ty multikulti pí*****y! Zatím ještě platí, že my jsme tady doma!“ Tak na reklamní leták na oficiálních facebookových stránkách řetězce reagovala jedna z nespokojených uživatelek. 

Na tento komentář stejně jako na desítky dalších odpověděla společnost následovně: „Žijeme v Evropě v 21. století, kde spolu soužijí různé rasy. A protože Lidl najdete také po celé Evropě, nevidíme rozdíly. Čím více ze světa totiž poznáte, tím větší toleranci vůči jiným máte. Proto jsou naši modelové ze všech koutů světa. Stejné fotky však najdete i v dalších zemích, kde působíme. Lidl nemá pro každý stát kolekci jiných modelů.“ 

Podle Lidlu je vše v pořádku 

Mluvčí společnosti Zuzana Holá Zpravodajskému webu Českého rozhlasu řekla, že nejde o první podobné reakce na stránkách Lidlu na sociální síti. S ojedinělými projevy rasismu jsme se na Facebooku setkali již v minulosti, nikdy však v takové míře jako dnes.“ 

„S reakcemi některých občanů na facebookovém profilu naší společnosti samozřejmě nesouhlasíme. V našich letácích věnujeme veškeré úsilí propagaci našeho zboží a jakoukoli rasovou manipulaci či upřednostňování naprosto odmítáme,“ uvedla Holá. 

Podle ní si obchodní řetězec za podobou svých reklamních letáků stojí: „Vzhledem ke skutečnosti, že Česká republika je součástí Evropy, ve které žijí lidé různých národností i různé barvy pleti, považujeme modelky a modely v našich reklamních letácích za naprosto v pořádku,“ uvedla. 

Chvála společnosti: dobrý přístup a PR 

Právě pro svou reakci si společnost a její PR oddělení vysloužilo u mnohých také pochvalu a slova díků za to, že na často vulgární kritické příspěvky odpovídají slušně a zákazníkům vysvětlují, proč je podle nich v letáku vše v pořádku. 

„Ráda bych Vám touto cestou poděkovala za pěkně připravený leták s platností od 2.1. Jsem ráda, že Váš leták cílíte na všechny zákazníky a nepodporuje xenofobní nálady v České republice,“ napsala další uživatelka. Další zase PR tým společnosti pochválili za odvahu: 

„Skvělá reakce z dílny Lidl Česká republika a všechny palce nahoru do PR týmu za odvahu přes všechny možné procesy takovou odpověd prosadit. Málokterá značka (a málokterý markentigový či za PR zodpovědný člověk) najde odvahu jít proti poblazněnému davu a stojí si ne pouze za svým, ale z obecně a morálně správným názorem (kéž by to platilo i pro politiky).“ 

Mimo desítky kritických příspěvků rozzlobených zákazníků, kteří na síti píší, že v obchodech nebudou nadále nakupovat, se objevili také ti, kteří kritiku Čechů využili ke glosování celé situace. 

„Prosím, příště předvádějte vaší módu na vepřících, těm je správný Čech nejpodobnější. Snad budou lidé spokojenější,“ zveřejnil jeden z uživatelů. 

„V reklamním letáku jsem si přečetl, že prodáváte tmavý chléb, černý čaj a arabskou kávu! Každý slušný Čech ale ví, že správně je pouze světlý chleba, bílý čaj a bílá káva. Udělejte s tím něco, nebo si u vás vlastenci už nic nekoupí a zbydou vám tak všechny buřty, knedlíky a pivo,“ zareagoval další. 

 

Mohlo by vás také zajímat

Rozdělená společnost? Čechy proti sobě staví věk a vzdělání Rozdělená společnost? Čechy proti sobě staví věk a vzdělání

DATOVÁ ANALÝZA. Loňskou volbu amerického prezidenta i britské referendum o odchodu z Unie ovládli nespokojení voliči, kteří věří na jednoduchá řešení. Překvapení analytici od té doby pátrají, kde se v takovém množství vzali a co chtějí. Bude se totéž...

 
Proklatci a lháři horší než vepřové, šlehl turecký kazatel po šachistech. Ti vracejí úder Proklatci a lháři horší než vepřové, šlehl turecký kazatel po šachistech. Ti vracejí úder

Co je horší než hazard, ba i než pojídání vepřového masa? Populární turecký kazatel Ahmet Mahmut Ünlü má jasno: jsou to šachisté. Místo žádoucího probírání růžence holdují tito „proklatci“ lži a v okamžiku smrti nejsou hodni vyznání...

 
Jakub Janda: Innsbruck nemám rád. A s naším rozpočtem jsme za amatéry Jakub Janda: Innsbruck nemám rád. A s naším rozpočtem jsme za amatéry

Jakub Janda byl opět nejlepším z českých skokanů na lyžích v kvalifikaci na Turné čtyř můstků. V rakouském Innsbrucku v ní skončil 28. a může se chystat na středeční první kolo, kde ho čeká Fin Jarkko Maeaettae.

 
Ptačí chřipka je po deseti letech zpátky v Česku. Objevila se u labutí a drůbeže na Moravě Ptačí chřipka je po deseti letech zpátky v Česku. Objevila se u labutí a drůbeže na Moravě

Po téměř deseti letech je v České republice potvrzen výskyt ptačí chřipky. Informovala mluvčí ministerstva zemědělství Markéta Ježková. Objevila se u labutí na Znojemsku a ve dvou chovech drůbeže v Moravském Krumlově a Ivančicích,...

 
 
Autor:  Dominika Píhová  (dp)

Nové články v rubrice

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2017 Český rozhlas

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace