Místo rezervního kola v autě jen sada na opravu pneumatik

Řidiči osobních aut se od poloviny září mohou rozhodnout, jestli budou v autě vozit rezervní kolo nebo tzv. sadu pro nouzovou opravu poškozené pneumatiky. Umožňuje to nová vyhláška ministerstva dopravy. Rezerva přitom byla pro většinu aut povinná.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

CEO - rezerva

CEO - rezerva | Foto: Ondřej Jánoška

Díky vyhlášce mohou řidiči u většiny osobních aut ušetřit váhu a zvýšit kapacitu kufru. Nové pravidlo se týká všech nově vyrobených vozidel i starších aut, která jsou s nově dodávanými vozidly shodná. V případě tuzemské Škody jsou to modely od řady Favorit a mladší.

Ředitel Odboru provozu silničních vozidel Josef Pokorný řekl, že ministerstvo dopravy změnou vyhlášky reflektuje nové trendy: "Německo nemá povinné rezervy už delší dobu a větší část motoristů kupuje vozy bez rezerv."

Nejnovějším evropským trendem je ale podle Pokorného čidlo, které pozná defekt pneumatiky: "Evropská unie dokonce připravuje povinou instalaci čidel na defekt pneumatik, což usnadní následnou opravu či dojezd do servisu."

Bez náhradního kola od 15. září

Vyhláška by měla začít platit od 15. září. Přestože její vydání ministerstvo dopravy několikrát odložilo, tentokrát je to podle ředitele Odboru provozu silničních vozidel datum definitivní:

"Zatím to vypadá, že termín legislativně projde. Posunut může být jenom tehdy, pokud by například došlo ke zdržení zveřejnění ve sbírce zákonů."

Podle ředitele dopravní policie Leoše Tržila je na každém řidiči, jak se rozhodne: "V prvé řadě je to záležitost řidiče, jestli si dá do vozidla rezervu nebo tam bude mít lepící soupravu, kterou mu výrobce vozidla schválí."

Tržil zároveň dodal, že policie nechystá v souvislosti s novou vyhláškou speciální kontrolní akce: "Co se týká kontrol, budeme vycházet z platné legislativy a z materiálů, které nám poskytne ministerstvo dopravy. To znamená, že budeme kontrolovat výbavu jako celek."

Přečtěte si také:
Chceme plnohodnotnou rezervu
Tažné lano není povinné, ale potřebné
Pojištění může ušetřit desetitisíce

Petr Kološ, Lenka Rafaelová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme