ČSSD se učí psát o Babišových auditech. Mlžením připomíná malého školáka, píše se v manuálu

Malý školák, ale také podvodník z filmu Chyť mě, když to dokážeš. Tak chování Andreje Babiše popisuje komunikační manuál, podle kterého mají poslanci a členové ČSSD informovat na sociálních sítích o kauze korunových dluhopisů a následných auditů ministra financí. Email s manuálem, který nejspíš měli vidět pouze členové sociální demokracie, ale neznámý člověk rozeslal mezi česká média, informoval iDnes.cz.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Andrej Babiš na sněmu ANO

Andrej Babiš na sněmu ANO | Foto: Filip Jandourek

V příloze emailu jsou podle zpravodajského portálu dva dokumenty: první shrnuje fakta o Babišově kauze, druhý obsahuje konkrétní příklady příspěvků na sociálních sítích. Ukázkový příspěvek na Twitteru by podle manuálu měl vypadat například takto: „@AndrejBabis ala chytrá horákyně. Svlékl se donaha, pindíka neukázal. Zadal audity, nejsou to audity. Dotažené jsou jen ty nezaplacené daně.“

Navrhovaný facebookový příspěvek pak zase odkazuje na známý hollywoodský snímek. „Kdo jiný by měl bojovat s daňovými úniky a karusely než ten, kdo je nedávno vymýšlel a využíval. Jen jedna maličkost tu trochu hapruje. DiCaprio se ve filmu přiznal.“

„Mlžení a vykrucování Andreje Babiše v kauze nezdaněných korunových dluhopisů připomíná chování malého školáka. (...) Čím více se sám do celé kauzy zamotává, tím více nám dává nahlédnout pod dlouhé prsty miliardářů a jejich praktik při neplacení daní,“ uvádí se dále v manuálu.

Místopředseda lidovců: Pokud Babiš nevysvětlí příjmy, očekává KDU-ČSL dohadovací řízení

Číst článek

Jako autor je pod zprávou uveden Mikuláš Klang, který od února působí jako vedoucí PR a marketingu ČSSD. Klang redakci iDnes.cz také potvrdil pravost emailu. „Tiskové oddělení takovýchto přípravných materiálů vytváří každý týden k různým tématům celou řadu, často na žádost samotných poslanců. Rozhodně ale nejde o ‚kuchařku‘ pro útočení na Andreje Babiše, ale o určitý podklad pro ty poslance, kteří se třeba v té dané věci dopodrobna neorientují,“ napsal Klang ve vyjádření.

Podle Babiše jde o ukázku organizované kampaně, která je proti němu vedena od začátku letošního roku. „Stojí za tím bývalí zaměstnanci vydavatelství MAFRA, kteří jsou součástí všech dezinformací. Vše řídí známá socanská agentura (lobbistická agentura Bison and Rose, pozn. iDnes.cz). Zajišťuje, aby tato pseudokampaň byla stále při životě,“ prohlásil Babiš.

Komunikační manuál reaguje na kauzu korunových dluhopisů Agrofertu. Ty nakoupil Babiš za 1,5 miliardy už jako politik v letech 2013 až 2014, kdy na ně dostal šestiprocentní úrok. Sněmovna vyzvala Babiše, aby „věrohodně“ vysvětlil příjmy, které použil na nákup těchto dluhopisů.

Kristina Roháčková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme