Zprávy → Domácí ekonomika12. října  2016 v 08:55  

007KRTEK nebo BATM0BIL. Za SPZ na přání utratili lidé přes 40 milionů korun za necelý rok

Jedna z prvních přidělených SZP na přání (koláž) - Foto: Honza Ptáček

Jedna z prvních přidělených SZP na přání (koláž)Foto: Honza Ptáček

Ministerstvo dopravy vydalo za necelý rok přes čtyři tisíce registračních značek na přání. Největší zájem o ně je v největších městech. Na začátku roku kvůli nim stáli lidé i několikahodinové fronty. Za SPZ s vlastním sloganem zaplatíte na jedno auto 10 tisíc korun. Lidé za ně utratili už přes 40 milionů korun. Nejvíce se je lidé kupují v Praze, Brně a Ostravě.

Na cestách můžete potkat třeba také BATM0BIL nebo FANT0MASe. Zaregistrovat si ale někdo nechal i SPZ S0VICZKA. Za co omlouvat se zřejmě má majitel vozu, na který si nechal dát značku IAMS0RRY. 

Velmi časté jsou ale i nápisy obsahují značku nebo typ vozu. „Protože jich je po Česku jen pár kusů, tak jsem si řekl, že bych si mohl pořídit registrační značku se značkou a typem auta,“ popsal třeba pan Adam, který si pro svoji značku na přání přišel hned první možný den, tedy 4. ledna.  

Čtěte také: Od ledna si řidiči můžou nechat vyrobit SPZ na přání. Například se jménem

Značky na přání mají celkem 8 znaků - aspoň jeden z nich musí být číslo. Zároveň ale nejde používat písmena O, G, CH, Q a W, a to kvůli možné záměně. Třeba O se na značce jednoduše nahradí nulou. 

Úředníci nepovolí ani žádná vulgární slova nebo slova či zkratky podněcující rasismus, xenofobii a podobně. Značka na přání stojí 5 tisíc za kus - tedy celkem 10 tisíc za přední i zadní značku. Po zaplacení poplatku dostanete svou vysněnou značku nejpozději do 15 dnů. 

 

Ministerstvo dopravy po několikáté řeší tendr na dodavatele registračních značek. Zájem mají čtyři firmy

Vložit na svůj web

Dodavatel registračních značek 

Ministerstvo dopravy zároveň už po několikáté řeší tendr na dodavatele registračních značek. O zakázku za 290 milionů korun teď mají zájem čtyři firmy - mezi nimi je Eltodo nebo Státní tiskárna cenin. Ministerstvo dopravy už otevřelo obálky se všemi návrhy. 

Poslední výběrové řízení ale muselo zrušit kvůli chybám. Pokud nový tendr nedopadne podobně, může po 15 letech skončit monopol současné dodavatelské firmě HICON. 

„Stejně jako jakýkoliv jiný tendr může někdo tuto soutěž napadnout. Jsme si ale jistí, že jsme tentokrát udělali vše pro to, aby byl vypsán správně a byl férový," řekl mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold. 

Autor:  Luděk Hubáček  (Hbc), Vojtěch Koval

Nové články v rubrice

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2017 Český rozhlas

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace