Největší české likérky mění vedení. Z postu odcházejí šéfové Becherovky i Stocku

Český trh s lihovinami prochází změnou. Ve funkcích končí šéfové dvou největších likérek v Česku, Becherovky a Stocku.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

TK Unie výrobců a dovozců lihovin a Českého svazu pro značkové výrobky. Anthony Schofield generální ředitel Karlovarská Becherovka

TK Unie výrobců a dovozců lihovin a Českého svazu pro značkové výrobky. Anthony Schofield generální ředitel Karlovarská Becherovka | Foto: Filip Jandourek

Šéf společnosti Stock Petr Pavlík končí po pěti letech ve funkci, a to na vlastní žádost, jak potvrdil Lidovým novinám.

Podle mediálního zástupce společnosti Jiřího Janouška ho už od nového roku vystřídá zkušený manažer, který má s obchodními aktivitami likérky zkušenosti z Polska.

„Na místo nastupuje pan Marek Malinowski v pozici nového generálního ředitele,“ uvedl Janoušek.

Přehrát

00:00 / 00:00

Největší české likérky mění šéfy. Kdo je ve funkcích nahradí a jak se firmám za jejich vedení dařilo, zjišťovala Zuzana Švejdová

Ke konci roku odchází po šesti letech vedení i generální ředitel Becherovky Anthony Schofield. Důvody ani jméno jeho nástupce společnost zveřejnit nechce.

„Jméno jeho nástupce bude zveřejněno někdy v průběhu nadcházejících měsíců,“ říká HR manažerka společnosti Jan Becher - Karlovarská Becherovka Petra Lindová Dvořáková.

Karlovarská likérka Jan Becher letos zaznamenala dvojnásobný zisk a téměř desetiprocentní růst tržeb. Finanční rok uzavřela se ziskem 392 milionů korun.

U Stocku je to přesně naopak - tržby plzeňské likérky totiž meziročně klesly o 13 procent na zhruba 715 milionů korun. A dolů šly i výdělky, oproti minulému roku o víc než 13 procent.

Trh se stále vzpamatovává z následků metanolové aféry

Od metanolové aféry, která způsobila výrobcům a prodejcům ztráty desítek milionů korun, uplynuly necelé dva roky. Tržby výrobců se už ale pomalu vracejí na úroveň před prohibicí.

Zatímco v loňském roce se za první půl rok prodalo tvrdého alkoholu za 6,7 miliardy korun, letos už to bylo o 300 milionů víc. I přesto jsou velcí hráči na trhu z výsledků trochu rozpačití. Potvrzuje to výkonný ředitel Unie výrobců a dovozců lihovin Jaroslav Burkart.

„Trh s lihovinami se pořád ještě neobnovil. Jsme v současné době někde tři procenta pod rokem 2011. Je vidět, že návyky českého spotřebitele se pořád ještě nevrátily tam, kam by měly.“

Čeští zákazníci totiž po metanolové aféře dávali přednost hlavně zahraničnímu alkoholu.

Zuzana Švejdová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme