Obliba taxi aplikací mezi Čechy roste, využívá je už čtvrtina cestujících

Aplikace na přivolání taxi využívá stále víc Čechů. Jednou z jejich výhod je, že má cestující trasu i cenu víc pod kontrolou, než když zastaví náhodný taxík na ulici. Píše to dnes server iDnes.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Taxi

Taxi | Foto: Tomáš Adamec

Jízdy přes aplikace nabízejí víceméně všechny velké taxislužby. Ceny přes aplikace jsou mnohdy výhodnější a lidé si mohou zvolit třeba i typ auta nebo třídu cestování, jestli s sebou povezou zvíře. Nebo dítě, které bude potřebovat autosedačku.

Na druhé straně pak stojí nové přepravní portály jako třeba Liftago nebo Uber. Přesná čísla, jak je lidé využívají, neexistují. Podle serveru iDnes ale aplikace, přes které si lidé volají odvoz, využívá až čtvrtina cestujících. Další desetitisíce jízd pak zprostředkují klasické taxislužby přes jejich aplikace.

Trend taxi aplikací ale roste rychle i za hranicemi. Třeba v Německu firma mytaxi uvádí, že jen přes její aplikaci proběhne čtyřicet procent jízd. Taxify v Estonsku tvrdí, že má dokonce 60 procent trhu.

Klasické taxislužby chtějí přísnější pravidla

Zmíněné taxislužby ale patří do tzv. sdílené ekonomiky a jejich služby se příliš klasickým taxislužbám nelíbí. Na to, aby se řidič mohl stát taxikářem, musí splnit hned několik věcí, třeba projít zkouškami z cestopisu a předpisů, zaregistrovat vozidlo i taxametr. Takový proces trvá až dva měsíce a vyjde na zhruba 35 tisíc korun.

A právě tohle nemusejí splňovat řidiči, kteří jezdí pro platformy, jako je třeba Uber nebo Liftago. Taxikáři proto volají po zpřísnění pravidel, řekl už před časem Daniel Tarljovski, předseda Asociace koncesionářů v taxislužbě..

„Jeden z našich nápadů, který jsme nejvíc podporovali, je, aby tyto platformy - a nebavím se jen o taxikářích - ale i AIrBnB a Booking.com a veškeré platformy, umožnily přístup kontrolním úřadům do aplikace, aby mohly vidět seznam zúčastněných a následně je kontrolovat. To by úplně stačilo,“ uvedl Tarlovskij.

Asociace koncesionářů v taxislužbě se neobává, že by v budoucnu lidé využívali už jen taxiaplikace. Pořád totiž budou zákazníci, kteří si budou chtít zavolat taxík pěkně "po staru" - tedy po telefonu. Taxi dispečinků využívají třeba i hotely a restaurace, která volají odvoz pro své hosty.

Barbora Kladivová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme