Češi ztrácejí zájem o slevové portály, firmy budou dál zanikat
Slevové portály v Česku mají nejspíš to nejlepší období za sebou. Podle Českého statistického úřadu na nich letos nakupovalo 15 procent lidí, což je o šest procentních bodů méně než loni.
Ještě před třemi lety fungovaly stovky slevových portálů, a to bylo podle analytiků pro český trh příliš.
Vydavatel internetového časopisu 067.cz a IT analytik Petr Koubský říká, že šlo navíc o módní vlnu, která právě opadá.
„Potom je tady ten faktor, že třeba v Americe slevové portály nabízejí zlevněné zboží, kdežto u nás hlavní část nabídky je v oblasti služeb, restaurace, zážitky, a toho přece jenom člověk může zkonzumovat už jenom z časových důvodů jisté omezené množství. Takže tím je další rozvoj trochu zablokován,“ říká Koubský.
Romana Malečková z Českého statistického úřadu si myslí, že za tím může být i negativní obraz slevových serverů v médiích.
„Neustále jsou tím lidé v médiích bombardováni, že slevy nejsou takové, jaké slevové portály uvádí. Takže možná tento pokles je i důsledkem negativní reklamy, která se v poslední době vyskytla.“
Je tak pravděpodobné, že slevové portály budou dál zanikat. Podle serveru podnikatel.cz jich je v současnosti kolem čtyřiceti. Kritické pak údajně bude období po Vánocích, kdy firmám poklesnou prodeje a neuživí se.
Zájem o slevové portály klesá i v jiných zemích. Třeba v Polsku, Turecku nebo Rusku podle výzkumu společnosti Netmonitor klesla jejich návštěvnost skoro o třetinu. Například v Dánsku ale obliba stránek s nabídkami slev naopak roste.