České automobilky potvrzují roli tahouna domácího průmyslu. Výroba vozů je rekordní

Výroba nových aut v Česku je letos rekordní. Jen od začátku roku do konce září sjel z výrobních linek bezmála jeden milion nových vozů, oznámilo Sdružení automobilového průmyslu. Automobilky tak potvrzují roli jednoho z největších tahounů domácího průmyslu.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Škoda Auto (ilustrační foto)

Škoda Auto (ilustrační foto) | Foto: Eva Senetová

Výroba rostla u všech domácích producentů. Tradičně nejlépe si vedla Škoda Auto, dařilo se ale i kolínskému podniku TPCA nebo nošovické automobilce Hyundai.

Za jejich úspěchem stojí hlavně větší poptávka, a to nejen z řad domácích zákazníků, ale hlavně těch zahraničních. Vozy vyrobené na české půdě totiž míří hlavně na západoevropský trh - do Německa, Francie nebo Velké Británie.

Podle viceprezidenta Sdružení automobilového průmyslu Bohdana Wojnara by letos tržby mohly přerůst hranici jednoho bilionu korun. Čísla za prvních devět měsíců navíc naznačují, že letošní výsledky překonají i rekordní loňský rok. Podle odhadů sdružení firmy vyrobí přes 1,3 milionu vozů.

Škoda Auto zavede 6denní pracovní týden. Zájem o auta stále roste, zaměstnanci ale chybí

Číst článek

Přestože se automobilovému průmyslu daří, má i svoje mezery. Většina firem si stěžuje například na nedostatek pracovní síly. Zatímco osobních aut přibylo, výroba naopak klesla u autobusů a motocyklů.

Češi při výběru auta kromě ceny hledí například i na značku. Až třetina lidí ji uvádí jako nejdůležitější faktor při volbě nového vozu, vyplývá z letošního průzkumu společnosti EY.

„Nový automobil si pořídil zhruba každý čtvrtý řidič. Pořád silně převažuje preference nákupu automobilu z úspor - to je skoro 60 procent respondentů. V tom jsme anomálie proti západní Evropě a Americe. A 40 procent volí různé formy splácení. Zejména teď roste forma nákupu na leasing,“ shrnul Petr Knap z EY.

Za ideální místo pro nákup volí většina klasickou prodejnu, a to i s testovací jízdou. Nákup přes internet využívají jen dvě procenta dotazovaných. Nejčastějšími zájemci o koupi auta jsou pak mladí lidé ve věku 20 až 29 let. Spíš než nový vůz volí ale ojetý z autobazaru.

Zuzana Švejdová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme