Do Washingtonu se po 54 letech vrací tramvaje, vyrobila je česká firma

Do ulic Washingtonu se po více než půl století vrací tramvajová doprava. Tři soupravy poslala do hlavního města Spojených států česká firma Inekon Group. Dodávka je součástí kontraktu za zhruba 30 milionů dolarů, v přepočtu zhruba 737 milionů korun.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Otevření nového tramvajového provozu ve Washingtonu

Otevření nového tramvajového provozu ve Washingtonu | Foto: Štěpán Kocourek

Ve Washingtonu dosud jezdí jen metro a autobusy. Jak připomněl český velvyslanec ve Spojených státech Petr Gandalovič, tramvaje si své místo v amerických městech nachází až teď.

„Tramvaje tvoří vždy jen doplňkový prostředek a většinou je to spojeno s projektem oživování městských center, do kterých teď americká města hodně investují, a snaží se tam vtáhnout zpět život, v řadě případů byla centra na vymření, nehezká a podobně,“ upřesňuje Gandalovič.

Generální ředitel společnosti Inekon Group Josef Hušek upozorňuje, že mezi tramvajemi jezdícími v Česku a USA je velký rozdíl.

„Tramvaje ve Spojených státech jsou jeden velký jezdící počítač, technická úroveň je někde jinde a to se samozřejmě projevuje i v ceně,“ říká.

Američané si tramvaje oblíbili

Tramvaje pro Washington firma Inekon Group vyrobila už v roce 2007. Soupravy se ale dostaly na koleje až nyní. Podle Huška za to může fakt, že zpoždění nabrala výstavba tramvajové tratě.

„Původně jsme tramvaje dodali pro jinou trať, která doteď není postavená, nakonec byla vybudována druhá trať a po ní tramvaje jezdit budou,“ vysvětluje Hušek.

Washington není jediným americkým městem, kam se společnosti Inekon Group podařilo proniknout. Její ředitel momentálně jedná v Seattlu o třetím kontraktu na dodávku dalších více než deseti tramvají. Tramvaje od Inekonu jezdí rovněž v Tacomě, Portlandu a loni vyhrál tendry na dodávku souprav do Detroitu a Oklahomy.

„Máme zkušenost, že i k velkému překvapení amerických investorů si tramvaje získaly takovou oblibu, že jezdí plné, někdy i přeplněné a lidé se vracejí zpátky od aut k hromadné dopravě a plně ji využívají,“ říká na závěr Hušek.

ČRo Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme