Firmy investují do teambuildingů stále víc peněz. Nabízejí je i jako benefit

Až dva tisíce na osobu investují podle personální agentury McRoy firmy do teambuildingů. Jejich pořadatelům teď začíná hlavní sezóna a rezervační systémy se jim rychle plní. Mezi nejoblíbenější činnosti patří únikové místnosti nebo venkovní aktivity.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

podnikatelka, manažerka, byznysmenka, společenské oblečení, dress code, oblek, kravata, sukně (ilustrační foto)

podnikatelka, manažerka, byznysmenka, společenské oblečení, dress code, oblek, kravata, sukně (ilustrační foto) | Foto: Anna Jadrná | Zdroj: Český rozhlas

Jak dobře pobavit zaměstnance firmy, už 16 let vymýšlí Martin Kráčalík. Také podle něj teď společnosti do aktivit svých zaměstnanců investují stále víc peněz, v průměru 80 až 100 tisíc korun. „V rámci ekonomické krize byl lehký úpadek, teď se to zlepšuje,“ potvrzuje.

Podle ředitele personální agentury McRoy Tomáše Surky jsou aktivity pro zaměstnance jedna z možností, jak si udržet dobré pracovníky.

Přehrát

00:00 / 00:00

Začíná období firemních teambuildingů. Jak moc je firmy využívají? Zjišťovala Barbora Kladivová

„Vzhledem tomu, že na pracovním trhu je stále těžší boj o talenty, tak je pro firmy důležité vymýšlet další věci, aby se tam cítili lidi dobře a aby se tvořily dobré týmy. Význam roste tím, jak se snižuje nezaměstnanost,“ vysvětluje.

Podle Karla Havlíčka z Asociace malých a středních podniků a živnostníků mají teambuildingy význam hlavně ve velkých firmách. Zároveň ale varuje před přílišným sbližováním lidí v zaměstnání.

„Znát někoho excelentně a udržovat s ním příliš úzké vztahy není vždy ku prospěchu věci. Určitá míra profesionality a méně tykání a společných zážitků může přinést vyšší míru výkonnosti,“ upozorňuje.

Kvalita teambuildingů a jejich četnost odráží i to, jak se samotné firmě daří. Navíc teambuidling nabízí některé společnosti jako variantu firemních benefitů.

„Může to být jeden z faktorů, které mohou přispět k tomu, že je firma o něco zajímavější,“ říká Tomáš Ervín Dombrovský z Jobs.cz.

Zároveň ale dodává, že pokud se firmě nedaří a její zaměstnanci nemají dobré vztahy na pracovišti, situaci nezachrání ani kvalitní teambuilding.

Barbora Kladivová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme