Koh-i-noor Hardtmuth končí výrobu v Číně a vrací ji do Česka

Společnost Koh-i-noor Hardtmuth končí po 11 letech výrobu v Číně. Českobudějovická firma se školními a kancelářskými potřebami v Nankingu vyráběla levnější produkty hlavně pro asijský trh.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Barevné tužky, pastelky (ilustrační foto)

Barevné tužky, pastelky (ilustrační foto) | Foto: Fotobanka Pixabay

„Ukončujeme z čistě pragmatických důvodů. Došlo k výraznému propadu prodeje na ruský trh, což je nejdůležitější trh pro naši firmu,“ řekl Českému rozhlasu místopředseda správní rady představenstva Koh-i-nooru Vlastislav Bříza.

„A vzhledem k tomu, že by byla ohrožena pracovní místa našich pracovníků v České republice, kde máme přes 10 výrobních závodů, tak jsme se rozhodli, že zavřeme náš závod v Číně,“ vysvětlil Bříza.

Přehrát

00:00 / 00:00

Slavný podnik Koh-i-noor zavírá svoji továrnu v Číně. Podrobnosti zjišťovala redaktorka Jitka Hanžlová

Přesun výroby zpět do České republiky podle něho znamená, že nezbytné propouštění se bude týkat pouze čínských pracovníků.

O práci přijde přibližně 100 dělníků. Firma si ale v Číně ponechá obchodní zastoupení, protože její výrobky jstou tam stále velmi populární.

Podle Nizozemského úřad pro analýzu hospodářské politiky zaznamenal celosvětový obchod v první polovině letošního roku nejhorší propad od začátku finanční krize.

Většina velkých ekonomik roste pomalu. Například tu americkou ovlivnilo začátkem roku špatné počasí a stávka přístavních dělníků na tichomořském pobřeží Spojených států. Svůj vliv ale může mít i to, že se mění toky obchodu.

„Dochází ke strukturálním změnám ve světové ekonomice. Více se produkuje a spotřebovává na místě. Nedá se tedy mluvit o tom, že by to byla nějaká katastrofa, spíš jde o to, že se více využívají místní zdroje,“ vysvětluje analytik České spořitelny Luboš Mokráš.

Poslední dobou například roste popularita různých farmářských trhů. Lidé raději kupují produkty místních zemědělců než ovoce a zeleninu dovezené přes půl světa.

Jitka Hanžlová, ČTK, Tomáš Bystrý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme