Nákupů potravin přes internet v Česku přibývá. Vyzkoušela je asi pětina lidí
Online nákupy potravin jsou mezi lidmi stále oblíbenější. Zkušenost s nakupováním přes internet má už každý pátý Čech. Podle odhadů by tržby za nákupy – potravin, ale i alkoholu a cigaret – mohly letos dosáhnout až 5,5 miliardy korun. Loni to bylo zhruba o miliardu míň.
Ještě v roce 2012 byl, co se prodeje jídla na internetu týká, na trhu jen jeden hlavní hráč, dnes už je jej jich asi desítka.
Objevují se specializované servery, které se zaměřují třeba jen na bio potraviny, jídlo z dovozu nebo bezlepkovou stravu, nejvíc však lidé utrácejí za zboží běžné spotřeby, jako jsou mléčné výrobky či zelenina, a hodně kupují také krmivo pro domácí zvířata či doplňky stravy.
Kromě sortimentu mezi sebou firmy bojují i cenou a nabízeným servisem.
Prodejci se snaží nalákat zákazníky třeba na rychlost doručení nebo způsob placení. Některé obchody také nabízejí dovoz zdarma, i když nákup je většinou limitovaný minimální částkou – obvykle kolem devíti set korun.
Zatímco Češi si na nakupování potravin přes internet teprve zvykají, v zahraničí funguje už od 90. let. Velkou oblibu si získala služba ve Velké Británii, kde se přes internet prodají zhruba tři procenta všech potravin.