Nový ředitel ŘSD Jan Kroupa chce pokračovat v modernizaci dálnice D1

Nový šéf Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa chce pokračovat v modernizaci dálnice D1 a vložit se do sporu o nekvalitní dálniční povrch u Ostravy. Kroupa do června letošního roku pracoval jako ředitel závodu Praha a právě modernizaci D1 měl na starosti. Do křesla generálního ředitele ŘSD oficiálně usedne zítra.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Jan Kroupa, šéf závodu Praha z Ředitelství silnic a dálnic

Jan Kroupa, šéf závodu Praha z Ředitelství silnic a dálnic | Foto: Šárka Ševčíková | Zdroj: Český rozhlas

Kroupa chce nejdřív dát dohromady tým lidí, se kterými bude plnit úkoly, které mu dal ministr dopravy.

„Primárně budu sahat do řad ŘSD, ale ještě před tím si chci promluvit s lidmi ve vedení. Neplánuju žádné velké čistky, chci si s těmi lidmi promluvit a zjistit, jestli vnímání a naše cíle jsou stejné, jestli si sedneme i lidsky. Pokud ano, změny nebudou, pokud ne, nemohu změny vyloučit,“ řekl Kroupa o svých prvních krocích ve vedení.

Přehrát

00:00 / 00:00

Jan Kroupa o tom, jak chce řešit problémy s nekvalitním povrchem dálnice D1 u Ostravy a o jeho dalších krocích ve vedení ŘSD

ŘSD je po personální stránce už minimálně rok ve velmi složité situaci. V jeho čele se jen letos vystřídali hned čtyři lidé, Kroupa je pátým v pořadí.

Jeho nový tým pak bude mít za úkol zlepšit čerpání peněz z Evropské unie na výstavbu nových dálnic a silnic, a pak tyto stavby rozběhnout. Kroupa bude ale muset řešit i problémy, které se táhnou několik let.

Ostatně, už ministr dopravy Dan Ťok při svém uvedení do funkce řekl, že bude trvat na rychlém řešení sporu mezi státem a Eurovií o nekvalitní dálnici D1 u Ostravy.

„Především musím mluvit s našimi právníky a chtěl bych se seznámit se situací, jak ji vidí druhá strana. A najít buď kompromisní řešení, nebo radikální řešení ze strany státu. Není možné čekat na to, až skončí soudy. Nemůžeme na silnici omezovat rychlost nebo zavírat mosty, je potřeba ji spravit a dát ji k užívání občanům. Záležitosti, jak se vyrovnáme, to je až druhá stránka. První je, aby se ta věc děla,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok.

Modernizace je jednou z priorit

Řešení tohoto sporu, který se vleče od roku 2010, je zatím v nedohlednu. Nový šéf ŘSD Kroupa má plán, jak situaci řešit.

„Představu mám, na druhou stranu si potřebuju zjistit veškeré informace, než tu svou představu začnu realizovat,“ řekl.

Jednou z jeho priorit bude také pokračování modernizace dálnice D1, kterou měl až do léta Kroupa na starosti. Letos stavbaři úplně dokončili dva úseky z původně plánovaných čtyř.

„Přiznávám, že bych chtěl, aby ty modernizace pokračovaly dál, byly připraveny. Dokonce v tuto chvíli se i soutěží, měly by být odevzdané nabídky. Je potřeba pokračovat dál, podívat se, jestli jsme se skutečně poučili z té první etapy. Jestli jsme na místa, která se nám ukázala jako nevyhovující, dokázali reagovat. To bych chtěl vidět a být o tom ubezpečen,“ dodal Jan Kroupa.

V příštím roce se tedy mají na jaře dva modernizované úseky dokončit, na třech dalších stavbaři začnou pracovat na jaře a na dvou na podzim.

Petr Jansa Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme