Student Agency zaplatí za nízké ceny pokutu 6 milionů

Student Agency dostala pokutu za příliš nízké ceny na lince Praha-Brno. Antimonopolní úřad firmě vyměřil pokutu 6 milionů korun. Podle předseda úřadu, Petra Rafaje, Student Agency zneužila svého dominantního postavení na trhu. Cenu jízdného totiž snížila na 50 korun.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

vnitrostátní doprava Student Agency

vnitrostátní doprava Student Agency | Foto: Tomáš Adamec

„Jednalo se o podnákladové ceny za účelem vytlačit konkurenci z trhu. Tento případ byl velmi složitý, bylo potřeba k němu udělat několik ekonomických analýz, které toto potvrdily,“ vysvětlil Rafaj.

Firma s verdiktem nesouhlasí a odvolá se. Brání se tím, že antimonopolní úřad údajně nevzal v potaz další autobusové dopravce na trhu a ani železnici, respektive České dráhy, které na trase také jezdí.

Aleš Ondrůj z vedení firmy si navíc myslí, že na rozhodnutí úřadu doplatí především zákazník: „Toto znamená konec výhodných cen pro zákazníky, protože úřad říká, že ten, kdo je na trhu úspěšný, tak nemá možnost nabídnout zákazníkovi výhodnější cenu.“

Rozhodnutí Antimonopolního úřadu zatím není pravomocné.

Jana Uttendorfská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme