Úklidové firmy mají napilno, lidé platí za jejich služby i tisíce korun

Češi si před Vánocemi stále častěji najímají úklidové firmy. Domácnosti, které si vyčištění bytu neobjednaly s dostatečným předstihem, už teď pravděpodobně nepochodí. Většina firem má totiž do konce Vánoc diáře plné objednávek.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Úklid

Úklid | Foto: Michal Jarmoluk, Fotobanka Pixabay

Na předvánoční úklid si potrpí většina Čechů, skoro 90 procent (průzkum GEMoney). Každý jedenáctý začíná uklízet už začátkem listopadu. Profesionální firmu si ale najímají zhruba jen 2 procenta lidí.

Přesto je ale poptávka po úklidových firmách velká. Oproti třeba letním měsícům vzrostla i dvojnásobně. Podobný zájem zažívají podniky už jen o Velikonocích.

Přehrát

00:00 / 00:00

Zájem Čechů o úklidové služby roste. Většina firem má do konce Vánoc diáře plné objednávek. Natáčela redaktorka Zuzana Švejdová

Mezi klienty úklidových firem patří hlavně mladé rodiny s dětmi. Roste ale i počet mužů-manažerů, kteří jsou pracovně vytížení, a na úklid už jim nezbývá čas.

Zájemci o úklid si můžou nechat vyčistit celý byt nebo zadat jen konkrétní práci. Ceny úklidu se odvíjí od počtu hodin, které firma v domě stráví.

„Když se jedná o nějaké dílčí věci, můžeme se pohybovat od 1200 či 1500 korun. Ty největší úklidy, které jsme letos dělali, třeba velké domy, mohou končit na 8 až 9 tisících,“ přibližuje majitel úklidové firmy Jiří Vychodil.

Největší zájem je o čištění koberců a mytí oken

U některých agentur si zákazníci ještě musí připočítat i cestovné. Největší zájem je o čištění koberců, mytí oken nebo třeba kachliček v koupelně. Většina firem ale už teď hlásí plno. Objednávky totiž začaly přijímat už během září.

Domácnosti, které si úklidovou firmu nestihly objednat, můžou ale využít i projekty jako je například služba hodinových manželů nebo třeba supersoused.cz. Na internetových stránkách si stačí jen vybrat datum, místo a zvolit si cenu, kterou je zákazník za práci ochotný dát.

„Zadáte si svůj požadavek a jednotliví ‘supersousedé‘ vám dají svoje nabídky. Vy sám si vyberete a rozhodnete se, jestli je pro vás lepší, aby to bylo levné, nebo aby ten člověk měl dobré hodnocení, nebo aby to bylo zrealizované v konkrétním termínu,“ dodává autorka projektu Lívia Palásthyová.

Cena jednorázového úklidu začíná zhruba od 120 korun za hodinu.

Zuzana Švejdová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme