Vyšetřování O2 může trvat měsíce. První výsledky oznámí ČTÚ nejdříve v polovině prosince

Zákazníci společnosti O2 si stěžují u Českého telekomunikačního úřadu. Vadí jim to, že firma zdražila některé televizní balíčky na dvojnásobek a zároveň omezila počet programů na polovinu. Chování operátora ale podpořila novela zákona o elektronických komunikacích, která platí necelý rok a výrazně omezila práva spotřebitelů.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Český telekomunikační úřad (ilustrační foto)

Český telekomunikační úřad (ilustrační foto) | Foto: Marián Vojtek

O tom, že Český telekomunikační úřad prošetřuje společnost O2, informoval Radiožurnál minulý týden.

Podle úřadu může prověřování trvat týdny, možná i měsíce. První výsledky šetření, zda firma v informování svých klientů o změně televizních balíčků a o jejich zdražování chybovala, nebo ne, by mohly být známy v polovině prosince.

Přehrát

00:00 / 00:00

ČTÚ šetří chování společnosti O2. Další informace zjišťovala Barbora Kladivová

Společnost O2 se k dotazům Radiožurnálu vyjádřila pouze e-mailem. Tvrdí, že informační povinnost dodržela, tedy že se zákazníci mohli dozvědět o změně ceny televizního balíčku z elektronické faktury, mailu, firemního časopisu nebo prostřednictvím SMS zprávy.

Ta ale mnoha zákazníkům nepřišla. Sdělení o změně tarifu navíc bylo formulováno spíš jak reklamní slogan než jako informace. Změnu tak klienti pocítili až s vyúčtováním na dvojnásobnou částku, tedy 299 korun.

ČTÚ řeší pochybení společnosti O2, kvůli zdražení televizních balíčků

Číst článek

Právě novela zákona o elektronických komunikacích výrazně omezila práva klientů a posílila práva telekomunikačních společností. Když byl nový zákon připomínkován, tak ne všechny změny prošly řádným připomínkovým řízením, říká Mluvčí Českého telekomunikačního úřadu Martin Drtina.

„Jakmile se ale Český telekomunikační úřad dozvěděl, že na základě poslaneckého přílepku má dojít ke změnám, které jsou v neprospěch práv účastníků, hlasitě na to upozorňoval. Bohužel však zákon platí v tom znění, v jakém platí,“ podotkl.

Pozměňovací návrh podal na základě lobby od telekomunikačních společností poslanec za hnutí ANO Stanislav Pfléger. „Mě oslovili operátoři s tím, že se hlavně jednalo o to, že operátoři změnili podmínky užívání tím, že někomu zlepšili podmínky užívání, a ti lidé toho využili a odstoupili od smlouvy,“ uvedl.

Barbora Kladivová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme