Za komplikace způsobené námrazou už železniční dopravci vyplatili miliony

Železniční dopravci už vyplatili cestujícím kvůli ledové kalamitě z počátku prosince miliony korun. Kromě jízdenek proplácejí i náhrady za ubytování nebo třeba jízdu taxíkem. Konečnou výši kompenzací vyčíslí společnosti do konce ledna.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dopravní kolaps, vlaky, zpoždění, námraza

Dopravní kolaps, vlaky, zpoždění, námraza | Foto: Filip Jandourek

Prosincová námraza na tratích se dotkla více než 100 000 cestujících. Desítky vlaků vůbec nevyjely na trať nebo měly i několikahodinová zpoždění.

Někteří lidé uvízli přímo ve vlacích, jiní zase museli čekat v nádražních halách. Třeba jako paní Petra, kterou jsme 2. prosince zastihli v Praze - tedy v její cílové stanici, do které se dostala až po dvou dnech.

Přehrát

00:00 / 00:00

O vyplácení odškodného cestujícím za komplikace způsobené ledovou kalamitou na železnici se zajímala redaktorka Zuzana Švejdová

„Vlak bohužel nejel, tak jsem čekala asi tři čtyři hodiny v Olomouci na nádraží. Potom jsem to vzdala a vrátila jsem se zpátky do Olomouce, kde bydlím,“ popisovala tehdy.

Dva dny čekala na svůj spoj i paní Lenka. Ta si ale zajistila náhradní ubytování. „O půl jedenácté jsme měli odjíždět a teď jsme ještě na nádraží, protože nic nejede. Zajistili jsme si náhradní ubytování, zůstali jsme přes noc a teď jsme přišli na nádraží s tím, že čekáme, co se uvolní.“

ČD zatím vyřídily asi polovinu žádostí

Právě těm cestujícím, kterým spoj nejel nebo měl zpoždění, proplácejí dopravci odškodné. Celkovou výši odškodného ještě společnosti nemají vyčíslenou. Například České dráhy doteď vyřídily jen zhruba polovinu žádostí.

„Už jsme vyplatili 2,4 milionu korun a předpokládáme, že zbylé žádosti stačíme vyřídit v příštích týdnech asi do konce ledna. Celková částka za odškodné pro cestující by se mohla zhruba zdvojnásobit,“ říká mluvčí ČD Radek Joklík.

Kromě náhrady za jízdné proplácejí dráhy i zvláštní služby jako ubytování v hotelu nebo využití taxi služby. Za neprojetou jízdenku navíc vydal dopravce tisíce slevových poukázek na další zakoupenou jízdu.

Společnost Leo Express řešila žádosti cestujících o kompenzace v průběhu celého prosince. Konečnou výši odškodnění ale podle mluvčí Petry Valentové neeviduje.

„S žádostí o kompenzaci se na nás obrátilo řádově několik stovek cestujících. Cestující jsme odškodňovali částkou 50 procent z ceny jízdného do kreditu, samozřejmě jsme jim také vraceli jízdné v plné výši,“ uvedla Valentová.

Společnost RegioJet žádosti stále přijímá. Čísla bude mít sečtená až ke konci tohoto měsíce.

„RegioJet kompenzoval svým cestujícím jízdné v plné výši. Klientům byla proplacena cena jízdenky hotově na pokladnách RegioJetu nebo Student Agency, nebo formou kreditu, pokud byla při platbě použita kreditová jízdenka,“ popsala mluvčí Petra Nováková.

Zuzana Švejdová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme