Finanční správa kvůli EET nabrala stovky lidí. Na kolik přišli, nedokáže odhadnout

Finanční správa loni přijala kvůli elektronické evidenci tržeb přes 360 nových zaměstnanců. Řekl to ve čtvrtek Martin Janeček, který vede Generální finanční ředitelství. Práci získali především kontroloři. Kolik noví zaměstnanci úřad stáli, nedokázala finanční správa odhadnout.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Elektronická evidence tržeb (EET) - ilustrační foto

Elektronická evidence tržeb (EET) - ilustrační foto | Foto: Petr Jadrný | Zdroj: Český rozhlas

„Finanční správa nabrala v souvislosti s evidencí tržeb, tuším, 364 nebo 365 pracovníků,“ řekl ve vysílání ČT24 generální ředitel Generálního finančního ředitelství Martin Janeček.

Přesně jich je 364, potvrdila Zpravodajskému webu Českého rozhlasu mluvčí finanční správy Petra Petlachová. „Nabírali jsme je v souvislosti s novou agendou, která přibyla,“ dodala Petlachová s tím, že šlo především o kontrolory.

'Všechno funguje, ale zdržuje to.' Obchodníci mají za sebou první den s EET

Číst článek

„Samozřejmě ale byly posíleny i registrátorské a další složky,“ upřesnila.

Noví zaměstnanci pracují po celé republice. „Máme zhruba dvě stě úřadů a územních pracovišť,“ podotkla Petlachová s tím, že jde o o zhruba dva lidi na jedno pracoviště. Celkem finanční správa zaměstnává 16 000 lidí.

Kolik stojí finanční správu 364 nových zaměstnanců, nedokázala Petlachová odhadnout. Finanční správa ale mzdové náklady za rok 2016 v souvisllosti s EET předběžně odhadla na téměř 182 milionů korun. Částka zahrnuje například i sociální a zdravotní pojištění nebo cílové odměny zaměstnanců podílejících se na realizaci EET.

Elektronická evidence tržeb

Tržby začaly jako první elektronicky evidovat loni 1. prosince hotely a restaurace. Druhá vlna odstartovala začátkem března, zapojily se do ní velkoobchody a maloobchody.

Klubové pivnice nahrazují klasické hospody. Vyhnou se EET i zákazu kouření

Číst článek

Na řadu v budoucnu přijdou i další obory podnikání. Stánkový prodej občerstvení bez zázemí pro hosty ve formě stolů a židlí, například na festivalech, se do evidence zapojí od března 2018, stejně jako prodej na farmářských trzích nebo služby účetních, advokátů i lékařů.

Od června 2018 se do systému zapojí například kadeřnice, vybraní řemeslníci, opraváři domácích spotřebičů nebo astrologové.

Vláda si od EET slibuje omezení daňových úniků a narovnání podnikatelského prostředí. Pravicová opozice opatření dlouhodobě kritizuje a tvrdí, že zlikviduje mnoho drobných živnostníků.

Anna Jadrná Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme