Česku a dalším sedmi zemím hrozí postih od Evropské komise kvůli aféře Dieselgate

Evropská komise zahájila právní kroky vůči sedmi členským zemím Evropské unie včetně České republiky a Německa. Vadí jí nedostatečná opatření proti porušování pravidel pro emise automobilů.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Volkswagen (ilustrační foto)

Volkswagen (ilustrační foto) | Zdroj: Reuters

„Evropská komise se rozhodla zakročit proti České republice, Německu, Řecku, Litvě, Lucembursku, Španělsku a Spojenému království, neboť nedodržují pravidla EU o schvalování typu vozidel," stojí v tiskové zprávě komise. Členské státy mají nyní dva měsíce na to, aby na předložené argumenty zareagovaly.

Evropská komise uvedla, že Německo, Lucembursko, Španělsko a Velká Británie nepotrestaly podle platných předpisů automobilku Volkswagen, přestože používala nezákonný software umožňující manipulace s měřením emisí.

Jourová: Některé volkswageny nesplňují emisní standardy ani po opravě

Číst článek

České republice, Litvě a Řecku komise vyčítá, že nezavedly do svého právního systému žádné sankce, které by výrobce odradily od porušování emisních pravidel.

Komise navíc tvrdí, že Německo a Británie porušily právo, neboť jí odmítly předložit veškeré technické informace, které shromáždily při zkoumání potenciálních nesrovnalostí u emisí oxidů dusíků z automobilů společnosti Volkswagen i dalších výrobců na jejich území.

Aféra se týká také 1,2 milionu automobilů Škoda

„Dodržování práva je v první řadě povinností výrobců automobilů. Vnitrostátní orgány v celé EU však musejí zajistit, aby výrobci automobilů vedené předpisy skutečně dodržovali," uvedla komisařka Elžbieta Bieńkowská. Ta je zodpovědná za vnitřní trh, průmysl a podnikání. Pro budoucnost předložila komise návrhy na zavedení většího evropského dohledu.

Evropská komise tímto způsobem reaguje na emisní skandál automobilky Volkswagen známý jako Dieselgate. Automobilka do vozů s dieselovými motory instalovala software, který umožnil projít měřením emisí, i když je auta ve skutečnosti nesplňovala.

Volkswagen loni v září přiznal, že software instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut. Aféra se týká i zhruba 1,2 milionu vozidel Škoda Auto.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme