Kaufland nesmí používat slogan 'naše polské potraviny.' Klame spotřebitele, stěžuje si poslankyně

Německý obchodní řetězec Kaufland nesmí předstírat, že je polskou firmou. Po stížnosti poslankyně vládní strany Právo a spravedlnost Krystyny Pawlowiczové to německé společnosti nařídil polský Úřad pro ochranu konkurence a spotřebitelů. Kaufland tak musí změnit reklamy s formulacemi typu „naše polské potraviny“. Kaufland na dotazy médií nereaguje.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ovoce

Ovoce | Foto: CC0 Public domain, Lustrous

Poslankyně Krystyna Pawlowiczowá je asi nejviditelnější poslankyní vládní strany Právo a spravedlnost. V Sejmu často velmi hlasitě bojuje za národní hrdost Poláků.

Německý řetězec Kaufland občany podle ní uváděl v omyl, když používal hesla jako „naše polské potraviny“ nebo „naši místní dodavatelé“. Podala proto stížnost.

Podle Úřadu pro ochranu konkurence a spotřebitele musí teď společnost takové reklamy stáhnout a změnit jejich formulace. Pawlowiczowá zveřejnila rozhodnutí úřadu na svém facebookovém profilu.

Německá firma Kaufland má v Polsku dceřinou společnost se sídlem ve Vratislavi. Řetězec podobně jako síť obchodu Lidl patří německé firmě Schwarz Gruppe.

Největší podíl na polském trhu, necelých 20 procent má řetězec Biedronka, v českém překladu Beruška, který vlastní portugalská finanční skupina. Na druhém a třetím místě jsou pak s velkým odstupem supermarkety Tesco a Lidl. Řetězce se zahraničními vlastníky mají celkem více než poloviční podíl na polském trhu a podobně jako v Česku nebo jinde ve střední Evropě dominují.

Vít Pohanka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme