Korejské automobilky skončily loni ve ztrátě. Prodeje jim klesly poprvé po osmnácti letech

Poprvé po osmnácti letech klesly korejským automobilkám prodeje. Odbyt největší jihokorejské automobilky Hyundai Motor a její sesterské společnosti Kia Motors se loni snížil o dvě procenta na necelých osm milionů vozů. Letos ale chtějí firmy i přes konkurenci prodeje rychle zvýšit.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Hyundai Grand Santa Fe

Hyundai Grand Santa Fe | Foto: Hyundai

Za menší prodeje můžou podle Vladimíra Rybeckého, redaktora serveru Autoweek, hned dva důvody.

„Došlo k poklesu prodeje na velice důležitých rozvojových trzích, především pro Hyundai. To se týká hlavně blízkého východu. Značka také začala trochu ztrácet své pozice,“ upřesnil Rybecký.

Přehrát

00:00 / 00:00

Korejské automobilky loni skončily ve ztrátě. Prodeje jim klesly poprvé po osmnácti letech. Podrobnosti zjišťovala Barbora Kladivová

Dodal, že závažným důvodem byly i rozsáhlé stávky v Jižní Koreji, které trvaly několik týdnů a postihly obě automobilky Kia a Hyundai.

Navíc počet aut, která chtěly automobilky prodat, se nepodařilo dodržet. Hyundai, který své vozy vyrábí i v Česku, dodal necelých pět milionů aut, Kia tři miliony. Obě automobilky ale chtěly prodat víc než osm milionů aut.

Přestože se zmíněným firmám loni nedařilo, letos chtějí dodat na trh víc aut. Podle Rybeckého jsou tyto plány reálné. Automobilky ale musejí mimo jiné vyřešit problémy s odbory v Jižní Koreji.

Automobilce Tatra se povedlo vrátit na indický trh. Dodala tam desítky automobilů

Číst článek

Firmám by pak podle zpravodajské agentury Reuters mohla pomoct stabilizace na některých rozvíjejících se trzích, tedy třeba v Rusku. Právě tato země je pro obě společnosti velmi důležitá.

Hyundai v listopadu 2008 oficiálně zahájil sériovou výrobu osobních aut v Nošovicích, Kia zase spustila v prosinci 2007 sériovou výrobu osobních aut u Žiliny na Slovensku. Čeští zákazníci si u těchto dvou automobilek velmi oblíbili SUV modely, tedy třeba Kia Sportage.

Barbora Kladivová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme