Třetina ‚šampaňského‘ v ruských obchodech je ‚sodovka‘, zjistil spotřebitelský test

Téměř třetina ze všech šumivých vín v ruských obchodech je „sodovka“. Bublinky v nich totiž nevznikly přirozenou cestou, ale byly dodány uměle, varovala organizace Roskačestvo, kterou zřídila a platí vláda, aby dbala na kvalitu zboží v zemi.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Sklenice šampaňského

Sklenice šampaňského | Foto: Petr Jindra

„Podle výsledků spotřebitelských testů jsou na pultech obchodů jak přírodní šumivá vína, tak laciné perlivé napodobeniny. Spotřebitel ve zhruba 30 procentech případů riskuje, že koupí nikoli opravdové víno, ale sladký nápoj s bublinkami, který však vyhovuje všem požadavkům na bezpečnost," citovala Roskačestvo agentura Interfax.

Do testu byly zařazeny lahve 56 značek pocházejících z Ruska, Abcházie, Gruzie, Itálie, Ukrajiny a Francie. Jednotlivé lahve stály od 150 do 6125 rublů (od 60 do 2415 korun).

Úroda hroznů v Champagne bude nejhorší za 30 let. Šampaňské to ale neohrozí

Číst článek

Test sledoval nejen bublinky, ale také obsah alkoholu či přislazování cukrem. Normy nesplňovalo 17 vzorků, a to i ty, které se na nálepkách oháněly přídomky „tradiční státní“, „sovětské“ nebo „krymské“.

Falšování šampaňského v Rusku usnadňuje skutečnost, že na rozdíl od jiných států není umělé dodávání bublinek zákonem zakázáno.

Možná i kvůli snižující se kvalitě klesají v Rusku i prodeje šampaňského a šumivých vín. Podle statistik jejich podíl na prodeji alkoholu za deset měsíců klesl z loňských 2,3 na 2,2 procenta, v objemovém vyjádření šlo o meziroční pokles o 4,9 procenta.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme