Internetové obchody budou možná nabízet jen zboží z určitých zemí

Nové nařízení Evropské unie lépe ochrání zákazníky a nakupující po internetu. Novinka spočívá v tom, že se spotřebitelé v případě reklamací budou moci řídit zákony země, ve které dlouhodobě žijí. Majitelům internetových obchodů to ale přinese problémy.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Klávesnice. Ilustrační foto.

Klávesnice. Ilustrační foto. | Foto: Tomáš Adamec

Podle právníka Evropského spotřebitelského centra Martina Rezka může řada z nich prodávat zboží jen do vybraných zemí:

"Internetový obchodník, který prodává na Slovensku do Polska nebo do Anglie, nechce znát všechny právní řády, on je ani znát nemůže. Z toho důvodu se tomu snaží různými způsoby vyhnout. Například tím, že omezí dodávání zboží pouze na jeden konkrétní stát."

Podle Rezka to ale jde proti smyslu Evropské unie, která by měla být postavená na přeshraničním obchodování. Řešením by podle něj mohlo být zavedení jednotné směrnice o právech spotřebitelů.

Podle majitele jednoho z internetových obchodů Petra Svobody může nové nařízení přinést řadu komplikací: "Myslím si, že k problému může dojít jen v případě, když právní úprava u nás a v zemi, do které se dodává, je zásadně odlišná. Pak může vzniknout problém při vyřizování reklamací zákazníka."

Květa Moravcová, Lenka Rafaelová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme