V Berlíně začíná veletrh IFA se spotřební elektronikou

V Berlíně začíná mezinárodní veletrh IFA. Jde o padesátý ročník největší evropské akce na poli spotřební elektroniky a vybavení domácností. Už před začátkem veletrhu představili asi dva největší soupeři v oboru, Sony a Panasonic, svoje novinky.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

OLED televizor Sony XEL-1

OLED televizor Sony XEL-1 | Foto: Sony

Evropský trh se spotřební elektronikou zaznamenává po propadu opět nárůst.

„Po krizi, kterou prošel trh loni, se spotřební elektronika opět začíná zvedat. V meziročním porovnání roste téměř ve všech státech střední a západní Evropy. Česká republika ale mezi státy s pozitivním vývojem v této chvíli nepatří a společně s Polskem v meziročním porovnání zaznamenává asi největší pokles,“ uvedl ředitel oddělení retail and technology ze společnosti GFK Czech Zdeněka Bárta.

Přehrát

00:00 / 00:00

Zdeněk Bárta ze společnosti GFK Czech mluvil na Rádiu Česko o trendech ve spotřební elektronice

Česká republika a Polsko podle něho poměrně výrazně reagovaly na krizi už loni výrazným snižováním cen hlavních komodit. Tím si trochu zadělaly na problém v letošním roce. Prodej díky výrazné cenové erozi pak nestačí pokrývat meziroční poklesy.

„Z hlediska kusů tu nakupují lidé hodně obdobně. Cena v meziročním srovnání ale klesla tak hodně, že obrat z hlediska kusu nepokryje vývoj z hlediska hodnoty,“ vysvětlil pokles Bárta.

Češi však přesto patří mezi lidi, kteří mají rádi technické novinky a jsou za ně ochotni zaplatit.

Češi jsou ochotni za novinky platit

„Pokud za nimi vidí přidanou hodnotu, jsou za ně ochotní zaplatit výraznější cenu. Cena se ale často velmi rychle přiblíží na hranici, kdy si výrobek může dopřát nejenom nejbohatší vrstva v našem státě,“ pokračoval expert ze společnosti GFK.

Celým světem nyní hýbe snaha chovat se ekologičtěji, což se projevuje u výrobců spotřební elektroniky.

„Výrobci se na tento fakt snaží zaměřit. I retaileři toto velmi podporují. Tento trend je hodně pozitivní, zejména u klíčové kategorie televizí. I velké domácí spotřebiče s označením A++ se prodávají výrazně lépe než ostatní výrobky,“ potvrdil Bárta.

Hlavní trendy však podle něho směřují k technologii: „U televizí dochází k posunu k obrazovkám větším než 40 palců. Více se kupují například modely Full HD či LED TV. Největší novinkou poslední doby jsou i 3D televize, které by v sobě měly mít obrovský potenciál.“

Roman Chlupatý, Václav Rojík Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme