Evropská komise zřejmě přehlížela problémy s měřením emisí u aut
O falšování měření emisí se v evropských institucí zřejmě vědělo, ale neřešilo se to. Vyplývá to z dosavadního vyšetřování speciální komise Evropského parlamentu, kterou europoslanci zřídili po vypuknutí skandálu s automobilkou Volkswagen.
Speciální komise už půl roku vyslýchá bývalé komisaře, zástupce automobilek nebo i samotné členské státy. Podle členky vyšetřovacího výboru europoslankyně Kateřiny Konečné (KSČM) se snaží přijít na to, proč podvádění s měřením emisí vyšlo najevo tak pozdě.
„Jak je to možné, že poměrně dlouhou dobu je evidentní, že řada lidí v Evropské komisi tušilo, že něco takového existuje. Nikdo s tím přitom nic nedělal. A také jsou tu důkazy z odborných center, které říkají, že k něčemu takovému dochází a nikdo se jimi nezabýval,“ diví se Konečná.
O falšování měření emisí Evropská komise věděla, ale neřešila to. O vyšetřování hovoří Pavlína Nečásková
Vyšetřovací komise chce zajistit, aby se emise měřily v reálném provozu u aut, která se už používají. Plánuje také v budoucnosti zvýšit pravomoce Evropské komise, aby mohla měření emisí lépe hlídat. S celkovými výsledky šetření chce přijít až na jaře příštího roku.