Na trase mezi Prahou a Moskvou přibyly dvě aerolinky. Ceny letenek klesly
Ceny letenek do Moskvy spadly na polovinu. Na lince mezi českou a ruskou metropolí totiž stoupla konkurence. Od března tam budou létat už čtyři společnosti. Kromě ČSA a Aeroflotu také nově český Travel Service a ruské Transaero. Na linku ale přicházejí v době, kdy kvůli slabému rublu ztrácí zákazníky.
„Vyšší počet dopravců na lince Praha - Moskva s sebou nese větší tlak na konkurenci. To se projevuje ve snižování cen. V současné době lze takovou letenku koupit již pod šest tisíc korun. V nedávné době byly téměř dvojnásobné ceny,“ vysvětlil Jiří Štilec z cestovní agentury Fly United, která prodává letenky na všechny dopravce.
O změnách, které cestujícím přinese vyšší počet aerolinek na trase mezi Prahou a Moskvou, mluvil s jejich zástupci Jaroslav Skalický
Možnost volby času letu se podle něj zvýšila. Do Moskvy denně létá osm až devět spojů.
Další společnosti na trasu přibyly díky změně mezinárodní smlouvy mezi Českem a Ruskem, která až dosud povolovala lety mezi oběma metropolemi pouze jedné společnosti z každé země.
„Naše společnost vždy avizovala, že o ruský trh má zájem. Po deseti letech došlo k prolomení mezistátní dohody a my věříme, že na linku Praha - Moskva přilákáme cestující,“ řekla Vlaďka Dufková z Travel Servisu.
Zákazníků je míň
Počet cestujících mezi českým a ruským hlavním městem ale ubývá.
„České aerolinie evidují kontinuální pokles rezervací ruských cestujících již od března 2014. A to na všech linkách bez výjimky. To znamená jak z regionů Ruska, tak na stěžejní lince z Moskvy do Prahy. Za rok 2014 je to meziroční propad o více než 20 procent,“ popsal vývoj mluvčí ČSA Daniel Šabík.
„Hlavním důvodem, který podle nás stojí za propadem poptávky, je pokles ruské měny. To snižuje koupěschopnost ruského obyvatelstva. Nepřestali cestovat, ale cestují mnohem méně,“ dodal.
České aerolinie se na ruský trh silně orientovaly. Cestující z Ruska si chtějí udržet snížením cen a dalšími výhodami.
Méně cestujících má i Aeroflot. Na linku do Prahy proto nasazuje menší letadla než dřív. Stejně postupují i ČSA. V letní sezóně navíc plánují jen tři lety místo loňských čtyř. Aeroflot bude létat čtyřikrát denně, Transaero a Travel service jednou.