Zprávy → Ekonomika v Evropě24. srpna  2016 v 08:31  

Nejméně tři britské aerolinky chtějí cestujícím v budoucnu účtovat neúspěšné reklamace

Letadlo British Airways - Foto: Fotobanka Pixabay

Letadlo British AirwaysFoto: Fotobanka Pixabay

Britské aerolinky jako British Airways či easy Jet chtějí, aby cestující platili za reklamace. Stálo by je to 25 liber, což je v přepočtu přibližně 770 korun. Pokud se ukáže, že měl zákazník pravdu, dostane své peníze zpět i s kompenzací.

Cestující si může stěžovat na zpoždění letu, jeho zrušení, ztrátu zavazadla či jeho poškození, nebo třeba na opožděné doručení kufrů. Když se let zpozdí o více než tři hodiny, měly by společnosti zákazníkům platit kompenzaci od 250 liber výše. 

19 aerolinek spolu s největšími britskými přepravci teď podepsalo dohodu s agenturou zabývající se řízením sporů, která za ně bude stížnosti projednávat. To by podle aerolinek mělo zjednodušit komplikovaný proces a také ulehčit práci Úřadu pro civilní letectví, který dosud reklamace vyřizoval. 

Autor:  Pavlína Nečásková

Nové články v rubrice

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2017 Český rozhlas

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace