Zprávy → Ekonomika v Evropě19. srpna  2016 v 23:16  

Úřady na Krymu navrhly českým firmám investiční projekty, uvedla agentura TASS

Krym, nábřeží v Jaltě (ilustrační foto) - Foto: Martin Dorazín

Krym, nábřeží v Jaltě (ilustrační foto)Foto: Martin Dorazín

Úřady anektovaného Krymu navrhly českým firmám investiční projekty včetně závodu na montování trolejbusů a výstavbu trolejbusového depa. Oznámila to dnes ruská agentura TASS, která se odvolává na informaci místních úřadů. O českých investicích na okupovaném území na Krymu jednala podle agentury blíže neurčená skupina českých expertů.

Ruská agentura se odvolává na slova Ljudmily Blankové, náměstkyně ministra pro hospodářský rozvoj z krymské regionální vlády. 

„Účastníci setkání posoudili možnosti navázání pracovních styků a realizace investičních projektů, jako je dodávka trolejbusů a jejich montování či výstavba nového trolejbusového depa v Simferopolu," cituje TASS Blankovou. 

Společnosti Škoda Transportation a Ekova Electric, dva hlavní čeští výrobci trolejbusů, ale uvedly, že o společném závodu na montování trolejbusů nebo depu na Krymu v současnosti nejednají. ČTK to řekli marketingová ředitelka plzeňské Škody Lubomíra Černá a generální ředitel ostravské Ekovy Radoslav Hanzelka. 

Čtěte také: Ukrajina se podle Putina dopustila na Krymu diverze, Kyjev to odmítá

Rusko je po násilné anexi ukrajinského poloostrova vystaveno sankcím Evropské unie, které byly v červenci prodlouženy do konce ledna příštího roku. Sankce se kromě individuálního postihu některých ruských a ukrajinských osob zaměřují na finanční sektor, odvětví energetiky a obrany a oblast zboží dvojího užití, tedy civilního i vojenského. 

TASS dnes napsal, že navzdory sankcím projevují zájem o investice na Krymu firmy z některých zemí EU, jmenovitě Itálie, Řecka, Německa a Bulharska. Investoři prý zatím zkoumají situaci, žádné konkrétní smlouvy dosud uzavřeny nebyly. 

Na Krymu funguje už od konce 50. let trolejbusová síť, jejíž součástí je údajně nejdelší trolejbusová trať na světě mezi Simferopolem a Jaltou. Linku tradičně obsluhují české trolejbusy, které navzdory věku jezdí podle dostupných informací na exponované trase dodnes. 

Blanková při setkání s českými experty projednala také účast českých podniků na zpracování krymské zemědělské produkce a pevného komunálního odpadu. „Obě strany konstatovaly oboustranný zájem na další společné práci a dohodly se na výměně informací,“ uvádí se ve zprávě krymského ministerstva. 

Související weby

VŠE O KRIZI NA UKRAJINĚ

Autor:   ČTK

Nové články v rubrice

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2017 Český rozhlas

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace