Zaměstnanci londýnského metra znovu stávkují, chtějí vyšší příplatky za noční službu

Londýnské metro nepojede 24 hodin kvůli stávce zaměstnanců, která v britské metropoli nejspíš způsobí dopravní problémy nejméně do čtvrtečního večera. Řidiči podzemní dráhy stávkou především vyjadřují nespokojenost s příplatky, které zaměstnavatel navrhuje za práci v nově zaváděné noční službě.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

turnikety

turnikety | Foto: Jiří Hošek

Uzavření stanic začalo postupně v 18:30 místního času (19:30 SELČ), metro by mělo zcela přestat jezdit v 22:30 SELČ. Podzemní dráha přitom kvůli stávce 24 hodin nejezdila naposledy 9. července.

Londýnský dopravní podnik TfL předem vyzval cestující, kteří využívají večer metro k cestě například z práce, aby pokud možno dorazili do svých cílových stanic před zahájením stávky. Přesto ve stanicích zavládl večer podle BBC mnohdy zmatek.

TfL se snaží omezit dopady stávky tím, že městskou hromadnou dopravu posílí 250 autobusy a že vypomůže i lodní přeprava po Temži.

Vážnější situace zřejmě nastane ve čtvrtek. Přerušení provozu by podle odborů mělo platit v celé podzemce. Jako při první stávce začátkem července tak hrozí chaos v silniční dopravě provázený problémy se zásobováním a dalšími službami.

Starosta požadavky stávkujících odmítl

Londýnské podzemní dráhy (LU) veřejnosti sdělily, že by jejich nejnovější návrh předložený odborářům zlepšil rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem zaměstnanců.

Návrh zahrnuje kromě jiného dvouprocentní zvýšení mezd v letošním roce. Po zavedení noční služby 12. září také příplatek za noční práci ve výši 200 liber (téměř 7800 Kč) u řidičů a zvláštní jednorázovou odměnu ve výši 500 liber pro ostatní noční zaměstnance metra.

Odborové organizace ale nabídku odmítly jako nedostatečnou. Poukazují přitom na to, jak hodně bude narušen soukromý život mnohých zaměstnanců.

Neústupnost vyjádřil i londýnský starosta Boris Johnson. Návrh na finanční odměny za noční provoz jsou podle něj "ohromně velkorysé". Vyloučil, že by mohl povolit jejich zvýšení jen proto, aby předešel dalším těžkostem v dopravě. Odmítá o tom již s odbory vyjednávat. Finanční zatížení bude podle něj pro úřady znamenat už to, že kvůli nočnímu provozu musí přijmout další pracovníky.

Londýnské metro | Foto: Český rozhlas

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme