Toyota svolává majitele miliónů aut s vadným pedálem plynu

Více než čtyři miliony aut svolává do servisu japonská Toyota. Auta mohou mít potíže s plynovým pedálem, který se ve vzácných případech zasekne při plném výkonu motoru.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Přední pohled

Přední pohled | Foto: Toyota

"Jde v podstatě o banální konstrukční závadu. V mechanismu plynového pedálu je miniaturní brzdová čelist, která má řidiči dodávat pocit zvyšujícího se odporu v průběhu sešlápnutí pedálu. Za jistých okolností, jako je vlhkost, nečistota nebo koroze tato brzdička zadrhává, sešlápnutí může být trhavé a v jistých případech může částečně sešlápnutý pedál zůstávat viset a vůz začne samovolně zrychlovat. Pokud pak řidič zpanikaří, může dojít k nehodě," říká spolupracovník Českého rozhlasu ve Spojených státech amerických Dušan Neumann.

"Tato závada je lehce odstranitelná. Oprava si v servisu vyžádá asi třicet minut. Všechny automobily, jejichž majitelé jsou obesíláni, by měly být opraveny do dvou týdnů," pokračuje Neumann.

Přehrát

00:00 / 00:00

O závadě milionů vozů Toyota mluvil na Radiožurnálu spolupracovník Českého rozhlasu ve Spojených státech amerických Dušan Neumann.

Vzhledem ke sdílení výrobních kapacit se potíže týkají také městských modelů značek Peugeot a Citroen. Závada se tak týká i vozů, které sjely z linky v českém Kolíně, kde má Toyota společný podnik s francouzskou automobilkou PSA Peugeot Citroen.

V tuto chvíli se zjišťuje, kolika řidičů v Česku se bude oprava týkat. Toyota mezitím začala kontrolovat skoro dva a půl milionu aut ve Spojených státech.

Akciové trhy již reagovaly

Akcie automobilky Toyota na zprávu o svolávací akci reagovaly poklesem, automobiloví odborníci ale většinou zodpovědný přístup firmy oceňují.

"Značku to sice bude stát dost peněz, ale dá se říci, že jí záleží na bezpečnosti pasažérů a proto se podle mého názoru posílí i image značky," míní Petr Barták z magazínu Autoservis.

"Podle spotřebitelských advokátů a neziskových organizací si na problém stěžovaly asi dva tisíce amerických zákazníků, než se s tím začalo něco dělat. Údajně má závada na svědomí 243 havárií se šestnácti usmrcenými," dodává spolupracovník Českého rozhlasu ve Spojených státech amerických Dušan Neumann.

Petr Kološ, Veronika Sedláčková, Jan Piroch Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme