Některé aerolinky v Británii odmítají platit za pasažéry zrušených letů
Zatímco se v Británii stejně jako ve většině Evropy vrací letecký provoz do normálu, rozproudila se v ostrovní zemi diskuze kolem leteckých náhrad. Některé letecké společnosti totiž cestujícím odmítají hradit letenky i v případě, že je nebyly schopné přepravit.
Celkové britské ztráty vyplývající z neexistence služeb aerolinií v prvních dnech po výbuchu islandské sopky přesáhly jednu miliardu liber.
Některé aerolinky nejsou ochotny krýt ztráty z vlastních zdrojů. Jestliže byl let zrušen a cestující se rozhodne pro náhradní let, má podle pravidel Evropské unie nárok na přiměřenou péči, jako je ubytování a strava.
Proti tomu se vyjádřil zcela jednoznačně Michael O´Leary, generální ředitel aerolinek Ryan Air, který pravidlo označil za absurdní a jeho společnost odmítá hradit víc než cenu letenky.
O´Leary doslova prohlásil, že neexistuje zákon, který by firmu přiměl k tomu, aby těm, kdo dali 30 eur za letenku, proplácel tisíce eur za týden v hotelu.
Toto prohlášení vyvolalo podle britského deníku Guardian nemalé zděšení a hněv. Cestující, kteří chtějí víc, se podle zasvěcených pozorovatelů budou muset obracet na soudy.