Některé aerolinky v Británii odmítají platit za pasažéry zrušených letů

Zatímco se v Británii stejně jako ve většině Evropy vrací letecký provoz do normálu, rozproudila se v ostrovní zemi diskuze kolem leteckých náhrad. Některé letecké společnosti totiž cestujícím odmítají hradit letenky i v případě, že je nebyly schopné přepravit.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Čekání na odlet

Čekání na odlet | Foto: Tomáš Adamec

Celkové britské ztráty vyplývající z neexistence služeb aerolinií v prvních dnech po výbuchu islandské sopky přesáhly jednu miliardu liber.

Některé aerolinky nejsou ochotny krýt ztráty z vlastních zdrojů. Jestliže byl let zrušen a cestující se rozhodne pro náhradní let, má podle pravidel Evropské unie nárok na přiměřenou péči, jako je ubytování a strava.

Proti tomu se vyjádřil zcela jednoznačně Michael O´Leary, generální ředitel aerolinek Ryan Air, který pravidlo označil za absurdní a jeho společnost odmítá hradit víc než cenu letenky.

O´Leary doslova prohlásil, že neexistuje zákon, který by firmu přiměl k tomu, aby těm, kdo dali 30 eur za letenku, proplácel tisíce eur za týden v hotelu.

Toto prohlášení vyvolalo podle britského deníku Guardian nemalé zděšení a hněv. Cestující, kteří chtějí víc, se podle zasvěcených pozorovatelů budou muset obracet na soudy.

Milan Kocourek, Martin Hromádka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme