Nákladní doprava potřebuje globální bezpečnostní systém

Přísné kontroly na letištích, zavádění tělesných scannerů, nejrůznější omezení týkající se obsahu příručních zavazadel - takový je důsledek 11.září 2001 a následných teroristických útoků.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

technici prohlížejí letoun na filadelfském letišti

technici prohlížejí letoun na filadelfském letišti | Zdroj: ČTK

Odhalení balíčků s výbušninou ukázalo, že podobně přísná bezpečnostní opatření pro nákladní přepravu zdaleka neplatí.

Slabým článkem se ukázalo letiště v Kolíně nad Rýnem, odkud byl podezřelý balíček z Jemenu poslán do Británie. Spolkový kriminální úřad tvrdí, že britské kolegy sice upozornil, ministr vnitra de Maziere ale přiznává, že teroristům se podařilo odhalit v bezpečnostním systému slabinu.

I když existují mezinárodní pravidla, podle německých odborníků se v některých zemích příliš nedodržují.

Je proto zcela nezbytné vytvořit nový globální systém kontroly pro nákladní leteckou přepravu. Do té doby je ale nutné každý balík pocházející z tzv. rizikových zemí okamžitě po přistání prověřit.

Milan Kopp, Klára Stejskalová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme