Bratislavská tržnice se díky české umělkyni proměnila v pevnost Boyard

Tržnice v centru Bratislavy se na několik dní proměnila v pevnost Boyard známou z populární televizní soutěže. Česká umělkyně Kateřina Šedá se pomocí společenské hry Tržnica Bojárt rozhodla nalákat návštěvníky do unikátní stavby, která ale už řadu let chátrá a ztrácí klienty.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Česká výtvarnice Kateřina Šedá v bratislavské tržnici

Česká výtvarnice Kateřina Šedá v bratislavské tržnici | Zdroj: ČTK

V soutěži Pevnost Boyard plnili účinkující velmi těžké úkoly, v Bratislavě se ale název použil jen pro dokreslení atmosféry.

Prosklená budova tržnice ze začátku 80. let totiž zvenku evokuje jakousi nedobytnou pevnost, a když výtvarnice Kateřina Šedá dostala úkol, ať pro tento prostor něco vymyslí, vzpomněla si právě na Pevnost Boyard.

„Nebylo to jenom kvůli architektuře, ale kvůli vztahům, protože jsem měla pocit, že sem chodí uzavřená skupina stále stejných lidí, kteří se tady potkávají a většinou tady tráví celý den. Projektem jsem chtěla nejenom přitáhnout větší pozornost, ale zároveň ukázat, v čem může být tržnice jedinečná nebo v čem je její zvláštnost,“ vysvětluje.

Přehrát

00:00 / 00:00

Bratislavská tržnice se proměnila v pevnost Boyard. Česká umělkyně chce do chátrající stavby pomocí společenské hry nalákat návštěvníky

Každý soutěžící dostal katalog, ve kterém bylo 200 unikátních prvků z tržnice, tedy vybavení, ale také osobní předměty samotných prodejců, například tetování na ruce nebo barva laku na nehtech jedné z prodavaček. Lidé pak museli tyto věci hledat a odškrtávat si je.

Návštěvníci ze začátku hledali odvahu se do hry zapojit, postupně ale ve velké budově tržnice při bývalo těch, kteří běhali s katalogem v ruce a hledali ukryté předměty, a nakonec jich byly stovky.

„Hru Pevnost Boyard znám z televize a nápad s touto hrou v tržnici, na veřejném prostranství, se mi zdál opravdu originální a chtěl jsem si to vyzkoušet,“ svěřil se pan Matěj, jeden ze soutěžících.

Jedním z hlavních cílů soutěže bylo, aby nákup nebyl anonymní, ale aby se mezi zákazníkem a prodávajícím vytvořil vztah. Problémem však byla stydlivost lidí.

Soutěžící hledá indicie v bratislavské tržnici | Foto: ČTK

„Trochu se stydí, ale my je dost přesvědčujeme a osobně je zveme, což dělají už i samotní prodejci, takže se to dá překonat. Navrhli jsme to pro starší lidi, ale spíše to zaujalo mladé,“ říká kurátorka projektu Lídia Pribišová.

Do dnešního finále postoupilo šest lidí a tři z nich si nakonec rozdělí 1300 eur - první dostane 600, druhý 400 a třetí 300 eur. Podmínkou je, že všechny peníze musejí utratit přímo v tržnici. Výherci mají možnost nakupovat až do konce července.

Petr Vavrouška, Simona Bartošová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme