Železniční nehodu v Bavorsku pravděpodobně způsobila lidská chyba
Tragickou nehodu na železnici v jižním Bavorsku způsobilo pravděpodobně lidské selhání. S odvoláním na průběžné výsledky vyšetřování o tom informují německá média. Úřady ale tuto variantu odmítají potvrdit a čekají na vyhodnocení údajů z černých skříněk. Při čelní srážce dvou regionálních vlaků u Bad Aiblingu zemřelo 10 lidí.
Do německých médií unikly první výsledky zkoumání vyšetřovatelů. Podle nich za neštěstí nejspíš může lidské selhání. Na vině byl údajně jeden z výpravčích. Ten měl na jednokolejné trati vypnout zabezpečovací systém, který automaticky zastaví vlak, pokud vyjíždí ze stanice na červenou.
Výpravčí tak prý chtěl umožnit průjezd zpožděného vlaku. Ve stejné době ale v opačném směru vjel na trať druhý vlak a obě soupravy pak do sebe v plné rychlosti v zatáčce narazily.
Deník Süddeutsche Zeitung zveřejnil informace od svých zdrojů z vyšetřování, podle kterých měl výpravčí vypnout zabezpečovací systém pro oba vlaky současně.
Mnichovský list v této souvislosti nevyloučil možnost, že výpravčí mohl jednat úmyslně. Policie a státní zastupitelství ale odmítly všechny tyto informaci potvrdit. Podle nich je třeba vyčkat na vyhodnocení dat z černých skříněk, kam se zapisovaly údaje o průběhu jízdy obou vlaků.
Vyloučená tak stále není ani varianta, že příčinou nehody byla technická závada.
Hasiči dnes začali s odklízením trosek havarovaných vlaků. Ty do sebe narazily v rychlosti možná až 100 kilometrů v hodině a obě soupravy se do sebe doslova zakously. Aby je bylo možné od sebe odtrhnout, musejí přijet dva speciální železniční jeřáby. Jeden už dnes dopoledne dorazil z Lipska, druhý má během odpoledne přijet z Fuldy. Samotné odklízení těch trosek pak má trvat dva dny.
Záchranáři ale už neočekávají, že by v nich ještě našli nějaké pasažéry. Všechny cestující se jim už prý podařilo vyprostit a z 80 zraněných už podle lékařů není nikdo v ohrožení života.
Nebýt volna o masopustním úterý, mohlo dojít ještě k větší tragédii, protože by podle jihobavorského policejního prezidenta Roberta Koppa sedělo ve vlacích mnohem více lidí.
Vlaky, které se srazily, patří společnosti Transdev, což je největší soukromý železniční a autobusový dopravce v Německu. Firma v Horním Bavorsku provozuje vlaky pod obchodní značkou Meridian.
Zatím nejhorší bilanci ze všech vlakových neštěstí má nehoda u Eschede v Dolním Sasku z roku 1998. Při kolizi rychlovlaku ICE s mostem tehdy zemřelo 101 lidí.
V německém Bad Aiblingu sloužili mši za oběti a zraněné z železničního neštěstí
Číst článek