Průzkum EU: Internetové obchody s elektronikou si často neváží zákazníků

Internetové obchody s elektronikou v Evropské unii se často nechovají k zákazníkům korektně. Zjistil to průzkum zadaný Evropskou komisí zaměřený na dodržování práv spotřebitelů při nákupu elektroniky přes internet.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Internet

Internet | Foto: Rádio Praha

Zjištění kontrolorů bylo neradostné. "Zjistili jsme, že se zákazníky se zacházelo velmi špatně. Národní kontrolní orgány zjistily nedostatky u 55 procent kontrolovaných webových stránek internetových obchodů," uvedla eurokomisařka pro ochranu práv spotřebitele Meglena Kuneva.

Kontrola si posvítila na celkem 369 webových stránek nabízejících například mobilní telefony, CD a DVD přehrávače, fotoaparáty, hrací konzole a další elektroniku. Obrat internetového obchodu s tímto zbožím je asi 7 miliard eur ročně.

V Česku se kontrolovalo 10 takových stránek. 4 z nich vykázaly některé nedostatky.

Podle eurokomisařky jsou nejčastějšími prohřešky mylné informace o možnosti zboží vrátit, účtování dodatečných nákladů k původní ceně výrobku a chybějící informace o sídle prodejce, což ztěžuje případnou reklamaci zboží.

Podobně minulý rok zkontrolovala Evropská komise internetové prodejce letenek. Letecké společnosti často lákaly zákazníky nízkou cenou, která se ale během nákupu značně zvýšila. Po unijní kontrole nešvary v prodeji zmizely na 115 ze 137 kontrolovaných webových stránek.

Pavel Novák, Katarína Brezovská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme