Kvůli skandálu Volkswagenu budou v EU měkčí emisní limity

Evropská unie změní způsob měření emisí, aby automobilky už nemohly podvádět. Výfukové plyny se nově budou testovat za jízdy pomocí přídavného zařízení. Unie ale současně uvolní emisní limity. Proti tomu část europoslanců protestovala. Mezi svými kolegy ale nenašli dostatečnou podporu.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Emise (ilustrační foto)

Emise (ilustrační foto) | Zdroj: Reuters

Oxidy dusíku ve výfukových plynech budou nově moci dosahovat víc než dvojnásobných hodnot. S tím nesouhlasí například europoslanec Pavel Poc z ČSSD.

„Poprvé v historii navrhujeme zhoršení těch limitů, zatím se limity zpřísňovaly. Tady komise navrhuje jejich zvolnění,“ říká Poc.

Emise se už nebudou měřit v laboratorních podmínkách, ale při skutečném provozu. Právě proto bylo podle europoslankyně Dity Charanzové z hnutí ANO limity potřeba uvolnit.

„Každé auto se chová jinak, pokud řidič používá auto ostřejší jízdou, tak samozřejmě ten výsledek je potom trochu jiný,“ upozorňuje Charanzová.

Nový způsob měření emisí chce Evropská unie postupně zavést do tří let. Limity se ale budou postupně znovu zpřísňovat.

Viktor Daněk Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme