Nejoblíbenější online počítačová hra Warcraft vstupuje do českých kin jako film

Do českých kin v úterý vstoupil první celovečerní film podle nejhranější počítačové hry historie Warcraft. Té propadly za více než dvacet let miliony lidí, kteří se teď dočkali snímku Warcraft: První střet.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Svět počítačové hy Warcraft vstoupil do kin.

Svět počítačové hy Warcraft vstoupil do kin. | Foto: youtube.com

Revoluční strategická hra ověnčená slávou se zrodila v roce 1994, kdy americké nakladatelství Blizzard vydalo její první díl Warcraft: Orcs & Humans.

Už o rok později bylo jasné, že vydavatelství drží v rukou zlaté vejce. Pokračování Tides of Darkness okouzlilo statisíce až miliony hráčů po celém světě, kteří propadli novému světu.

„Ve hře jste hrdinou, brázdíte svět od začátku do konce a plníte úkoly. Do hry přímo vstupujete. Svět, ve kterém se odehrává, je velmi stylizovaný, vše je v něm přemrštěné a obří,“ vysvětlil videoherní recenzent Radia Wave Martin Macháček, čím je hra tak přitažlivá.

Týmy, které se nikdy neviděly

Být součástí světa Warcraft ale neznamená jen osamělé sezení u počítače. Hráči na celém světě se navzájem propojují a společně hrou prochází.

„Jsou hodně organizovaní. Desítky až stovky lidí spolu trénují v týmech a společně chodí takzvaně na misi. Když někdo nestíhá trénovat, v týmu ho nahradí někým jiným. Některé skupiny mají až polovojenskou strukturu, přestože se členové spolu nikdy v životě neviděli,“ říká Petr Litoš z nakladatelství Crew. Takoví hráči podle něj stojí před rozhodnutím, zda žít svůj reálný život, nebo ten virtuální.

Online hra World of Warcraft zažila největší virtuální masakr všech dob

Číst článek

Vydavatelství Crew v úterý vydalo také novou knihu World of Warcraft: Kronika, která má hráčům pomoci s orientací ve fantazijním světě. Ostatně jen fanouškovská Wikipedie v současnosti obsahuje 150 tisíc hesel spojených s touto hrou.

O oblibě Warcraft nakonec svědčí i to, že se od roku 2004, kdy vyšla online podoba hry, několikrát dostala do Guinnessovy knihy rekordů. A to jako hra s největším počtem měsíčně platících hráčů. V jednu chvíli se jich po obřím, přemrštěném světě procházelo dvanáct milionů.

Radek Kříž Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme