Slavia ukázala dres s logem nového majitele. Finální verzi pomáhali vybírat i fanoušci

Když se sportovním klubům výsledkově nedaří, jsou dresy často tím jediným, na co mohou být jejich fanoušci hrdí. Na jakékoliv jejich změny tak bývají velice citliví. I proto se kluby v posledních letech snaží zapojit fandy do nových podob svých dresů. V českých podmínkách se pro tuto formu spolupráce rozhodlo i vedení fotbalové Slavie.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Fanoušci pražské Slavie žalují policii za její údajně nepřiměřený zásah proti nim (ilustrační foto)

Fanoušci pražské Slavie žalují policii za její údajně nepřiměřený zásah proti nim (ilustrační foto) | Foto: Filip Jandourek

Pokud kluby dříve stály o hlas fanoušků, chtěli ho slyšet především na tribunách. Hnát své příznivce do útoku a také plnit příjmy ze vstupného, to byl úkol fandů. V posledních letech ale jejich hlas, tedy spíš souhlas, vyžadují kluby i kvůli podobě dresů.

Místopředseda dozorčí rady fotbalové Slavie si k tomu vybral Twitter. Jak probíhal výběr nejlepší varianty, přibližuje za tým z Vršovic Jiří Vrba.

Přehrát

00:00 / 00:00

Není to nic jednoduchého, protože dres Slavie má tradici, říká o volbě jeho nové podoby mluvčí pražského týmu Jiří Vrba

„Pan Tvrdík si nechal prostřednictvím sociálních sítí otestovat názor fanoušků na jednotlivé varianty, které nabízely umístění loga na dres, aby si udělal představu o tom, jak to budou fanoušci vnímat. Není to nic jednoduchého, protože slávistický dres má tradici, která má více než 120 let,“ říká Jiří Vrba.

Nechybělo přitom málo, aby v nové kapitole tradičního sešívaného trika běhali hráči s dresem, na kterém by součástí loga čínského majitele a generálního sponzora klubu byla i hvězda připomínající komunistickou symboliku.

Tato zvažovaná varianta vyvolala hodně rozporuplných reakcí. Přitom, jak říká jeden z populárních hlasů slávistického kotle Lukáš Vala, známý též jako Strašák, šlo o snahu majoritního vlastníka vyjít vstříc červenobílé historii klubu z Edenu.

„Ono se to trošku zveličilo, jelikož jsem viděl oficiální logo CEFC a to vypadá úplně jinak, na něm žádná komunistická hvězda není. Jejich hvězda je žlutočervená a taková půlená, vypadá spíše jako severka. Oni v podstatě to logo upravili do slávistických barev a v tu chvíli to vypadalo jako komunistická,“ vysvětlil známý fanoušek Slavie.

Na slávistických dresech i kvůli nesouhlasu fandů zůstane tedy jen jedna hvězda, ta původní. Čínské logo ale přibude, což je v dnešním sportu už věc naprosto běžná. Vždyť řekněme neposkvrněný v tomto smyslu už není ani dres slavné Barcelony. Ta jeho přední část poprvé pronajala v roce 2013, a to za rekordních 100 milionů eur na tři roky.

Marek Augustin, Jakub Knoll Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme