NBA ustoupila reklamám na dresech. Šéfové je obhajují, fanoušci chtějí spálit

Dlouho platí, že dresy v severoamerických profesionálních soutěžích nesou pouze logo soutěže, popřípadě týmu a jeho název. Jenže vedení basketbalové NBA totiž jako první povolilo svým týmům umístit od příští sezony na dresy i malé reklamy. Některé z nich už toho využily a například Brooklyn v nich vstoupí už do příštího ročníku.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nové dresy Brooklynu Nets

Nové dresy Brooklynu Nets | Foto: Twitter

Jako první oznámilo dohodu na tři roky za celkem 15 milonů dolarů vedení v posledních letech nepříliš úspěšné Philadelphie 76ers, které se domluvilo ohledně reklamy na dresech se zprostředkovatelem prodeje vstupenek - společností StubHub.

Přehrát

00:00 / 00:00

Na dresech klubů NBA se od příští sezony smějí objevit reklamy, klubům ústupek přinese miliony dolarů

„Měl jsem možnost vidět fotbalová utkání v Anglii, hokej v Praze nebo basketbalové zápasy v Itálii. A můžu říct, že všechny dresy zdobily nejrůznější loga dobře zavedených firem. Fanoušci tam s tím nemají problém, je to normální. Takže si myslím, že i my jsme na tohle připraveni," říká výkonný ředitel klubu z největšího města Pensylvánie Scott O'Neil.

Jenže s ním nesouhlasí rozhodně všichni příznivci a nejen Philadelphie, kteří se proti tomu ohradili na Twitteru v mnoha příspěvcích: „Takový dres bych ihned spálil. Všiml si vůbec někdo, že ten dres vypadá ještě hůř než ten předchozí? A to jsem fanoušek Sixers,“ rozčilují se příznivci basketbalu.

Po Philadelphii začali s potenciálními sponzory vyjednávat také šéfové Sacramenta a Bostonu. Tím, kdo ale jako úplně první rozhodl, že reklamní logo velké šest na šest centimetrů umístí na dresy už od příští sezony, je Brooklyn, aktuálně nejhorší tým v celé NBA. V následujících třech letech si tak klub přijde na osm milionů ročně navíc.

„Hledali jsme strategického partnera, který by do našeho rozpočtu přinesl nejen finance, ale pomohl nám posunout se na vyšší úroveň. A to jak na basketbalovém hřišti tak mimo něj. A našli jsme ho. Infor je počítačová firma zabývající se vývojem analytických aplikací a nejrůznějších softwarů,“ těší výkonného ředitele Brooklynu Bretta Yormarka.

Právě analytické technologie by totiž měli pomoct basketbalistům Nets opustit, co možná nejdříve, spodní patra tabulky NBA.

„Všechno se neustále vyvíjí. Ani NBA nechce být pozadu a tak stále rozšiřuje počet sledovaných statistik a dalších všemožných dat. Pomůže nám je to lépe vyhodnocovat. Nestačí vědět kolik jsme toho odehráli, naběhali a naskákali,“ ví jedna z hvězd Brooklynu Jeremy Lin.

„Mělo by to umět odhadnout aktuální formu a také co k ní přispívá. Třeba kolik času potřebujeme spát, jak si lépe hlídat váhu nebo co každému před zápasem svědčí, aby mohl podat co nejlepší výkon. No a v neposlední řadě by to mělo pomoct také předcházet vážným zraněním," vysvětluje hvězdný rozehrávač.

Jakub Kanta, VM Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme